2024 Al levhaların cam-elyaf kompozit yama ile tamiri
dc.contributor.advisor | Şişman, Abdullah | |
dc.contributor.advisor | Köse, Mehmet Metin | |
dc.contributor.author | Canbolat, Can | |
dc.date.accessioned | 2020-12-09T10:13:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-09T10:13:09Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-09-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/206396 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, özellikle havacılık ve otomotiv sektöründe çok kullanılan Al 2024 T3 levhaların hasar durumunda kompozit yamalar vasıtasıyla tamiri incelenmiştir. Bu amaçla Al 2024 T3 levhalara eliptik hasarlar açılmış ve bu hasarlı levhalar ile cam epoksi kompozit yamalardan, 3M DP460 epoksi yapıştırıcı malzemesi kullanılarak, tek taraflı ve çift taraflı bindirme bağlantıları oluşturulmuştur. Eğilme yükü altında hasar yükleri ve gerilme davranışları deneysel ve nümerik olarak incelenerek hasarlı Al 2024 T3 levhaların kompozit yama ile tamirinin başarısı değerlendirilmiştir.Yapılan çalışmada, eliptik hasar boyutları ve yama bindirme sayısı değişiminin eğilme hasar yükleri ve gerilme davranışlarına etkisi incelenmiştir. Nümerik analizlerde ANSYS 19.0 programı kullanılarak hasar yükleri bulunup, kritik hatlar belirlenerek, bu hatlar boyunca numuneler üzerindeki σx, σy, τxy ve σvm gerilme dağılımları incelenmiş ve deneysel analizler sonucunda elde edilen hasar yükleri ve hasar mekanizmaları ile karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak, ortalama %95 yakınsama sağlanmıştır. | |
dc.description.abstract | In this study, repairement of damaged Al 2024 T3 plates which are mostly used in aerospace and automobile industry by using composite patches have been investigated. For this purpose elliptical damages are made on Al 2024 T3 plates. Then by using this damaged plates and fiberglass epoxy composite patches, single lap and double lap joints have been composed by means of 3M DP460 epoxy adhesive. By examining the failure loads and stress behaviours under the bending forces experimentally and numerically, the success of repairement of damaged Al 2024 T3 plates by means of composite patches have been evaluated. In this work, the effect of change on the dimensions of the eliptical damages and lap numbers on bending failure loads and stress behaviours are investigated. In numerical analyses by using ANSYS 19.0 software, failure loads have been found, critical lines have been determined and on these lines σx, σy, τxy and σvm stess distrubutions have been examined and thoose have been compared with experimental failure loads and failure mechanisms. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | 2024 Al levhaların cam-elyaf kompozit yama ile tamiri | |
dc.title.alternative | Repairement of Al 2024 T3 plates by means of fiberglass composite patches | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-09-20 | |
dc.contributor.department | Makine Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10196476 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 507773 | |
dc.description.pages | 101 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |