Benzinli motorlarda LPG kullanımının güç ve emisyon açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Uzun, İbrahim | |
dc.contributor.author | Aktaş, Nazmi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-09T10:09:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-09T10:09:36Z | |
dc.date.submitted | 2000 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/206271 | |
dc.description.abstract | Xll ÖZET Ekonomik nedenler ve çevre kirliliğine artan toplum duyarlılığı nedeni ile araştırmacılar alternatif yakıt arayışlarına girmişlerdir. Bu çalışmada alternatif yakıtlardan sıvılaştırılmış petrol gazının elde edilişi, termodinamik özellikleri, çevreye etkileri, dünyada ve ülkemizde içten yanmalı motorlarda kullanımı acılarından incelenmiştir. Ülkemizde 1999 yılının ortalarında kit montajı yapılmaya başlayan, elektronik kontrollü ve katalitik konvektörlü araçlarda LPG kullanımının benzinliye göre muhtelif performans kriterlerinin elde edilmesi ve mukayesesine yönelik deneysel çalışmalar yapılmıştır. Araçlarda rölantide, düz yol şartlarında farklı hızlarda dördüncü viteste ve maksimum yüklemede üçüncü viteste yol şartlan simule edilerek egzoz gazı emisyon değerleri gaz analiz öründen ve tekerlek güçleri şasi dinamometresi üzerinden alınmıştır. Bu deneysel veriler LPG ve benzin mukayeseli olarak çizelge ve şekil forma tında verilmiştir. | |
dc.description.abstract | xm ABSTRACT Scientists started to search for alternative fuels for economic reasons and increasing public concern in the environment pollution In my paper, liquefied petroleum gas (LPG) is studied as an alternative source of fuel from various aspects to cover its production phase, thermodynamic properties, environmental effects, and its application in internal combustion- engine cars in Turkey and abroad. The cars with electronic ignition and catalytic converters to which LPG-kit installation were started in mids of 1999 in Turkey, were experimentally studied to complement and compare various performance criteria and LPG with gasoline. The cars were used to test running without acceleration, with different accelerations on the 4th gear on the normal road condition, and with maximum load on 3rd gear simulating normal road conditions, and exhaust gas emissions were recorded on the exhaust gas analyser, and the power of wheel values read on the chassis dynamometer. These experimental data were given in the formats of charts and figures in comparison of LPG with the gasoline. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Benzinli motorlarda LPG kullanımının güç ve emisyon açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analysis of LPG use in gasoline engines for power of wheel values and exhaust gas emmisions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Gasoline engines | |
dc.subject.ytm | Motors | |
dc.subject.ytm | Emission | |
dc.subject.ytm | Liquefied petroleum gas | |
dc.identifier.yokid | 101978 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 98236 | |
dc.description.pages | 117 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |