Show simple item record

dc.contributor.advisorYardımcıoğlu, Mahmut
dc.contributor.authorGünay, Yahya
dc.date.accessioned2020-12-09T10:06:04Z
dc.date.available2020-12-09T10:06:04Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-07-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/206129
dc.description.abstractİş piyasasının beklenti ve ihtiyaçlarını karşılayabilecek bilgi ve beceriye sahip meslek elemanlarına olan ihtiyacın günümüzdeki değişimler göz önüne alındığında devamlı olarak artmakta olduğu görülmektedir. Özellikle para ile ilgili işlemlerin yürütülmesinden sorumlu olan meslek mensuplarının yani muhasebe meslek mensuplarının bilgi ve becerilerinin devamlı artışta olması ve yeniliklere açık olması gerekliliği önem arz etmektedir. Bu sebeplerden dolayı iş piyasasının istihdam ettikleri veya edecekleri muhasebe meslek elemanlarında aradıkları nitelikler muhasebe alanında eğitim veren kurumları yakından ilgilendirmektedir. Muhasebe eğitimi; meslek liselerinde ve üniversitelerde bazı bölümlerde verilmektedir.Muhasebe eğitiminden algılamalar; iş piyasasının üniversitelerde verilen muhasebe eğitiminin yeterliliğini ortaya çıkarmak, muhasebe eğitiminden beklentiler ise; iş piyasasının muhasebe eğitiminde olmasını istedikleri durumu ortaya çıkarmak içindir. Algıların beklentileri karşılama seviyesinin değişen koşullar ve yeniliklere paralel olarak artması gerekmektedir.Üniversitelerde verilen muhasebe eğitiminin iş piyasasının beklentilerini karşılama seviyesini incelemek bu tez çalışmasının amacını oluşturmaktadır. Birincil veri toplama aracı olarak ilgili literatürden türetilen anket yöntemi kullanılmıştır. Anketler meslek mensupları, staj dönemi adaylar ve sanayici/tacir/işverenlerden oluşan bireylere tesadüfî örneklem yoluyla dağıtılmıştır. Anket formları başlangıçta 300 adet olarak dağıtılmıştır. Toplamda 204 kullanılabilir veriye ulaşılmıştır. Anketlerin cevaplanma oranı % 68'dir. Elde edilen verilerin raporlanması ve analizi bu tezin temelini oluşturmaktadır. Yapılan analizler sonucunda muhasebe eğitimi algılamaları ile muhasebe eğitimi beklentileri arasında pozitif yönde ilişki olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Muhasebe, Muhasebe eğitimi, İş piyasası,
dc.description.abstractWhen current changes are considered, it is seen that the need for professionals who can meet labor market' s expectation and needs with their knowledge and skills increase regularly. It is important that especially accounting professionals'knowledge and skills, who are responsible for the execution of transactions related to money, need to be increase regularly and open to new ideas. For this reason accounting professionals gualifications, that they are looking for to employ, are closely related to institutions providing education in accounting. Accounting education is given in vocational schools and universities some deparmants.Perceptions of accounting education; labor market reveal the adequacy of accounting education in universities, the expectations of accounting education is to expose the situation that they want to be in the job market accounting education. Perception meeting level of expectations need to increase in line with changing circumstances and innovation. This thesis goal is to analyze the level of meeting the expectations of the labor market of accounting education in universities. The survey method which is derived from the relevant literature was used as the primary data collection. Survey was distributed to individuals who consisted of employers. professionals, internship period the candidate and industrialist / trader randomly. Initially 300 survey was distributed; totaly 204 available data has been reached. Response rates for the survey is 68%. Obtained datas reporting and analysing is the basis of this thesis. As a result taht tehere is a positive correlation between the perception of accounting education and expectetation of accounting training.Keywords: Accounting, Accounting education, labor market,en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÜniversitelerde verilen muhasebe eğitiminin iş piyasasının beklentilerini karşılama seviyesinin incelenmesi: Kahramanmaraş örneği
dc.title.alternativeInvestigation of accounting education given universities meeting level of job market expectations: Kahramanmaraş example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-12
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAccounting
dc.subject.ytmAccounting education
dc.subject.ytmLabour market
dc.subject.ytmKahramanmaraş
dc.identifier.yokid10116916
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid440760
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess