Show simple item record

dc.contributor.advisorBerkant, Hasan Güner
dc.contributor.authorTüzer, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-09T10:05:50Z
dc.date.available2020-12-09T10:05:50Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/206119
dc.description.abstractBu çalışmanın genel amacı, 2014–2015 eğitim-öğretim yılında Kahramanmaraş ilinde yer alan sekiz ortaokulda öğrenim gören sekizinci sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıkları ile sayısal ders başarıları arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Araştırmada 322 öğrencinin okuma alışkanlıkları ve sayısal ders başarıları üzerinde; cinsiyet, anne-babanın eğitim durumu, anne-babanın mesleği, öğrencinin kendine ait çalışma odasının ve kitaplığının olması, okul öncesi eğitim alma durumu ve yaşadığı semtin etkilerinin belirlenmesi için bağımsız gruplar t-testi uygulanmıştır. Ayrıca okuma alışkanlığı, sayısal ders başarısı ve sosyo-ekonomik düzey arasındaki ilişkiyi belirlemek için pearson korelasyon katsayısı tekniği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bazı sonuçlar şöyledir: Kız öğrencilerin okuma alışkanlığı düzeyi erkek öğrencilerden daha yüksektir. Anne-babanın eğitim durumu arttıkça öğrencilerin okuma alışkanlığı da artmaktadır. Anne-babanın çalışması öğrencinin okuma alışkanlığı üzerinde pozitif etkiye sahiptir. Öğrencinin kendine ait çalışma odasının ve kitaplığının olması okuma alışkanlığını arttıran etkenlerdir. Merkezi mahallede oturan öğrencilerin okuma alışkanlığı düzeyleri, kenar mahallede oturan öğrencilerden daha yüksektir. Okul öncesi eğitim alma durumu öğrencilerin okuma alışkanlıklarını olumlu yönde etkilemektedir. Cinsiyet değişkeni ve annenin çalışma durumu, öğrencilerin sayısal ders başarılarını anlamlı düzeyde farklılaştırmamaktadır. Babanın çalışma durumu ise matematik başarısını anlamlı düzeyde farklılaştırmazken, fen bilimleri başarısını anlamlı düzeyde artırmaktadır. Ayrıca öğrencinin okul öncesi eğitim alması, kendine ait çalışma odası ve kitaplığının olması, anne ve babanın eğitim düzeyinin yüksek olması ve merkezi mahallede oturması sayısal derslerdeki başarısını anlamlı düzeyde artırmaktadır. Araştırmada fen bilimleri başarısı ile sosyo-ekonomik düzey arasında orta düzeyde pozitif yönlü bir ilişki bulunmuştur. Matematik başarısı ile sosyo-ekonomik düzey arasında ise düşük düzeyde pozitif yönlü bir ilişki bulunmuştur. Fen bilimleri başarısı ile okuma alışkanlığı arasında düşük düzeyde pozitif yönlü bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca araştırma sonuçlarına göre sosyo-ekonomik düzey ile okuma alışkanlığı arasında düşük düzeyde pozitif yönlü bir ilişki vardır.Anahtar Kelimeler: Ortaokul öğrencileri, Okuma alışkanlığı, Sayısal ders başarısı
dc.description.abstractMain aim of this study is to examine the ralationship between eight grade students' reading habits and their success at quantitative courses in eight secondary schools in Kahramanmaraş at 2014-2015 academic year. In this study independent groups t-test was applied to determine the effects of gender, parents' education level, parents' jobs, students' having a personal study room and library, having pre-school education and neigbourhood they are living on 322 students' reading habits and their success at quantitative courses. Besides, Pearson correlation coefficient technique was used to determine the relationship between reading habit, students' success at quantitative courses and socio-economic level Results obtained in the study are as followed. Reading habit levels for girls are higher than those of boys. As parents' education levels icrease, students' reading habit levels also inrease. Working parents has a positive effect on students'reading habits. Students' having personal study and library is one of the factors increasing students' reading habits. Students living in central parts of the city have higher reading habit levels than ssudents living in suburbs. Having had pre-school education affects students reading habit levels positively. Gender and mothers' working status do not indicate significant differences on students' success at quantitative courses. While father's working status hasn't shown significant diferrence on students' maths success, it brought about significant difference on their performance at Science and technology course. In addition to this, students' having had pre-school education, having personal study room and library, parents' having high educational level and living in the central part of the city have increased students' maths success significantly. In this sudy a fair level positive relationship has been found between students' economic level and students success at Science and technology class. While there hasn't been found significant relationship between maths success and reading habit, there has been found a low level relationship between success at science and technology course and reading habit. Besides that, our findings indicate a low level relationship between students' socio economic levels and their reading habits. Key Words: Secondary school students, Reading habits, Success at quantitative courses.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıkları ile sayısal ders başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamining the relationship between eight grade students' reading habits and their success at quantitative courses
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmReading habit
dc.subject.ytmCourse success
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmSocio-economic level
dc.subject.ytmSocio-economic situation
dc.identifier.yokid10105314
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid422549
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess