İlkokul ve ortaokul programlarının karakter eğitimi açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Bedir, Gülay | |
dc.contributor.author | Gökçe Tekin, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-09T09:59:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-09T09:59:19Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-03-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/205857 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı ilkokul ve ortaokul düzeyindeki bazı derslerin kazanımlar, kavramlar, beceriler ve değerler açısından karakter eğitimini ne ölçüde desteklediğini belirlemektir. Araştırmanın evrenini ilkokul ve ortaokullara ait bütün derslerin öğretim programları oluşturmaktadır. Örneklemi ise ilkokul ve ortaokul seviyesindeki zorunlu dersler oluşturmaktadır. Araştırmanın modeli betimsel tarama modelidir. Programların incelenmesi için dokümantasyon tekniği kullanılmıştır. Belirlenen derslerin programları temin edilmiş ve programlar ilkokul ve ortaokul düzeyinde olmak üzere sınıflandırılmıştır. Daha sonra bu dersler kazanımlar, kavramlar, beceriler ve değerler açısından karakter eğitiminin içerik ve kapsamına göre incelenmiştir. Öğretim programlarının analizinde 19 karakter değeri kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda ortaya çıkan sonuçlara göre ilkokul ve ortaokulda yer alan derslerden hemen hepsi karakter eğitimini belli ölçüde desteklemektedir. En çok destekleyen ders ise ilkokul İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi dersidir. Bu dersi Trafik Güvenliği ve Hayat Bilgisi dersleri izlemektedir. Karakter eğitiminin içerik ve kapsamıyla en az uyuşan ders ise ilkokul ve ortaokul seviyesindeki Türkçe dersi olduğu tespit edilmiştir. Bu dersi Fen Bilimleri ve TC İnkılâp Tarihi dersleri izlemektedir. İlkokul ve ortaokul programları karakter eğitiminin içerik ve kapsamına uygun olarak zenginleştirilip genişletilebilir | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to determine some courses in elementary school programs in the first and second grades' acquisitions, concepts, skills and values for the extent they tried to determine what to do with character education.The universe of the research has been formed with the curriculum of all the courses of primary and secondary schools. The sample of the research has been formed with compulsory courses at primary and secondary level. Descriptive research model was used in this study. Documentation Technique was used to examine for the research programs. Programs of the specified courses are provided and the programs are classified at primary and secondary level. Then the acquisitions in these courses, concepts, skills and values in terms of content and scope of character education are discussed as a whole. 19 character values were used in the analysis of curriculum. According to the results of analysis, character education in primary and secondary education is supported almost all of the courses. The most supportive course is Human Rights Citizenship and Democracy Course at primary level. This course is followed by Traffic Safety and Science of Life lessons. It has been determined that the lesson matching the content and scope of the character education is the Turkish lesson in the elementary and secondary level. These course is followed by Science and Turkish History of Turkish Revolution. Primary and secondary school programs should be enriched according to character education content and context. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul ve ortaokul programlarının karakter eğitimi açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of primary and secondary school programs in terms of character education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-03-08 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Character | |
dc.subject.ytm | Character education | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.identifier.yokid | 10134084 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 451769 | |
dc.description.pages | 122 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |