Show simple item record

dc.contributor.advisorAslan, Ersan
dc.contributor.authorUlusoy, Bülent Serdar
dc.date.accessioned2020-12-09T09:58:41Z
dc.date.available2020-12-09T09:58:41Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/205832
dc.description.abstractDünya petrol rezervlerinin hızla tükenmesi ve atmosfere bırakılan egzozemisyon gazlarına ait sınır değerlerin uluslar arası antlaşmalar ve çevreyönetmelikleri ile aşağılara çekilmesi sebebi ile, otomotiv imalatçıları sürekli birbaskı altındadır. Bu nedenle günümüzde otomotiv sektörü ve bilim adamlarıalternatif yakıt kullanımı üzerine çalışmalarını hızlandırmışlardır.Alternatif yakıtlar ile ilgili çalışmaların daha da hız kazandığı günümüzde,farklı alternatif yakıtların optimum performans ve emisyon değerlerini sağlayacakşekilde kullanımı bu neden ile çok önemlidir.Bu çalışmada; benzine alternatif olarak kullanılabilen LPG, CNG ve hidrojenalternatif yakıtlarının yanma özellikleri ve egzoz emisyonlarına etkisi incelenmiştir.Her bir alternatif yakıtın CO, HC, NOx emisyonları benzin kullanılması halindeoluşan değerler ile karşılaştırmalı olarak verilmiş ve değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Alternatif yakıt, LPG, CNG, Hidrojen, Emisyon,
dc.description.abstractAutomotive manufacturers are under permanent pressure as a result of everdecreasing world oil reserves, and policies and measures, which limit or reduceexhaust emissions. Hence, scientists and automotive manufacturers have acceleratedtheir studies about alternative fuels.Use of alternative fuels which can provide the highest efficiency and the bestemission possible is more important today than it has ever been because of the paceof this race over alternative fuels.This paper deals with the improvements in exhaust emissions and natureitself overall by the use of liquefied petroleum gas (LPG), compressed natural gas(CNG) and hydrogen as alternative fuels. Emissions of each alternative fuel, such asCO, HC and NOx that compared with conditions due to gasoline use are given andevaluated.Key Words: Alternative fuels, LPG, CNG, Hydrogen, Emissionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleAlternatif yakıtların benzinli motor emisyonları üzerine etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeA study about the effects of use of alternative fuels to engines emissions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid190542
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid196755
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess