Show simple item record

dc.contributor.advisorSağır, Mahmut
dc.contributor.authorArslan, Zekeriya
dc.date.accessioned2020-12-09T09:57:45Z
dc.date.available2020-12-09T09:57:45Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/205794
dc.description.abstractBu araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin 2013 okul öncesi eğitim programını uygularken karşılaştıkları sorunların düzeyini ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır. Araştırma; tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın evrenini, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Kahramanmaraş il merkezinde görev yapmakta olan 600 okul öncesi öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise `Basit Seçkisiz Örnekleme` yöntemi ile belirlenen 284 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin analizinde bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), LSD anlamlılık testi kullanılmıştır. Araştırmada okul öncesi öğretmenlerin 2013 okul öncesi eğitim programını uygulamada`hiçbir zaman` düzeyinde sorunla karşılaştıkları anlaşılmıştır.Okul öncesi öğretmenlerin eğitim programını uygularken karşılaştığı sorunlar öğretmenlerin hizmet içi eğitim alma durumu, eğitim durumu ve görev yaptığı okul türü değişkenlerine göre sorunla karşılaşma düzeyinde anlamlı fark varken; cinsiyet, mezun olduğu program ve mesleki kıdem değişkenlerine göre anlamlı fark bulunamamıştır.Anahtar Kelimeler: Öğretmen, Okul Öncesi Eğitim Programı, Eğitim Programı Sorunları
dc.description.abstractThis research aims to identify the levels of problems that pre-school teachers have experienced while applying the 2013 pre-school education program. Having a quantitative research design, the research used screening model. The population of the research holds a total of 600 pre-school teachers working at Kahramanmaras province center in 2015-2016 academic year. The sample consisted of 284 pre-school teachers who were selected by `simple random sampling` method. Independent groups t-test, one way analysis of variance (ANOVA) and LSD significance test were used during data analysis. Research results have revealed that pre-school teachers have experienced various problems in implementing the 2013 pre-school education program at the level of 'never'. A significant difference has been identified between the levels of the problems encountered by the pre-school teachers when applying the education program and the in-service training status of the teachers, the educational status and the type of the school; whereas no significant difference has been noted in terms of gender, department and seniority.Key words: Teacher, Pre-school Education Program, Problems of Education Programen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin 2013 okul öncesi eğitim programını uygulamada karşılaştıkları sorunların düzeyi
dc.title.alternativePre-school teachers' level of problems in the practice of the pre-school education program in 2013
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEarly intervention
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmIn service training programs
dc.subject.ytmTeaching practices
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmEducation problems
dc.subject.ytmChildren's programs
dc.subject.ytmHigh/Scope program
dc.identifier.yokid10160234
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid472266
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess