dc.contributor.advisor | Bedir, Gülay | |
dc.contributor.author | Aksoy, Nadir | |
dc.date.accessioned | 2020-12-09T09:56:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-09T09:56:20Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-10-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/205737 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın genel amacı ortaokul öğretmenlerinin EBA (Eğitim BilişimAğı)' yı kullanım amacını, karşılaştıkları sorunları ve çözüm önerilerinibelirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Kahramanmaraş ili Onikişubat,Dulkadiroğlu, Andırın, Göksun, Elbistan, Afşin ve Pazarcık ilçelerindeki devletokullarında görev yapan 164 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma nitel araştırmadesenlerinden olgubilim deseninde hazırlanmıştır. 2016-2017 eğitim öğretimyılında yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak çalışma verileri eldeedilmiştir. Araştırma kapsamında verilerin iç geçerliğini ve güvenirliğini artırmakiçin üye kontrolü yapılmıştır. Görüşme yoluyla toplanan verilerin analizindebetimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ortaokulöğretmenleri EBA hakkında bilgi sahibi olduğu konuları videolar, sunular vekazanım testleri olarak belirtmişlerdir. Öğretmenler, EBA' yı kullanımamaçlarının öğretim, sınavlara hazırlık, içeriklerden faydalanma ve etkileşimeğlenceolduğunu ve EBA' yı sık kullanmadıklarını belirtmişlerdir. Öğretmenler,EBA kullanımında donanım-altyapı eksikliği ve içeriklerin yetersiz olması gibisorunlarla karşılaştıklarını ifade etmişlerdir. Görüşmeciler, öğrenci ve öğrencivelilerinin EBA hakkında yeterli bilgilerinin olmadığını ifade ederkenmeslektaşlarının EBA hakkında yeterli bilgiye sahip olduklarını belirtmişlerdir.Ayrıca EBA' nın eğitim öğretim açısından kısmen etkili ve verimli olduğunu ifade etmişlerdir. EBA içeriklerinin arttırılması, altyapı sorunlarının giderilmesi eğitimöğretimin daha etkili ve verimli olmasını sağlayabilir.Anahtar Kelimeler: EBA, FATİH projesi, Eğitim teknolojisi, e-Öğrenme | |
dc.description.abstract | This research aims to determine the purpose of secondary school teachers'using of EBA (Education Information Network), the problems they have in usingEBA, and the proposals for solutions. The research group has 164 secondaryschool teachers working in state schools in Onikişubat, Dulkadiroğlu, Andırın,Göksun, Elbistan, Afşin and Pazarcık districts of Kahramanmaras province. Inthis research, interview technique, one of the qualitative research methods, is used.In 2016-2017 academic year, research data are obtained by using semi-structuredinterview form. Within the scope of the research, member control is carried out toincrease the internality and reliability of the data. Descriptive analysis method isused in the analysis of collected data through interviews. As a result of theresearch, secondary school teachers state that they have knowledge about videos,presentations and acquisition tests in EBA. Teachers state that their purpose ofusing EBA is teaching, preparing students for exams, benefiting from contents andinteraction-entertainment. The members of this research group state that they donot use EBA frequently. Teachers state that they have some problems such as lackof hardware-infrastructure and inadequate content in using EBA. Whensecondary school teachers state that their colleagues have sufficient informationabout EBA, they state that students and student parents do not have enoughinformation about EBA. They also express that EBA is partly effective and productive in terms of education and teaching. Increasing the content of EBA,solution of infrastructure problems can make education and teaching moreeffective and efficient.Keywords: EBA(educational information network), FATIH Project, Educationtechnology, e-learning | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | EBA(eğitim bilişim ağı)` nın kullanım amacı, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri | |
dc.title.alternative | EBA (Educational information network) 's intended use, problemsand solutions proposed | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-10-03 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Electronic learning | |
dc.subject.ytm | Internet | |
dc.subject.ytm | Fatih Project | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Educational tools | |
dc.subject.ytm | Education Information Network | |
dc.identifier.yokid | 10166538 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 480725 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |