Öğretmen adaylarının sosyal medya kullanım alışkanlıkları ile internet bağımlılıkları arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Sağır, Mahmut | |
dc.contributor.author | Doğruluk, Siddik | |
dc.date.accessioned | 2020-12-09T09:56:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-09T09:56:06Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/205728 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada öğretmen adaylarının sosyal medya kullanım alışkanlıkları ile internet bağımlılıkları arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma; ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın evrenini, 2015-2016 eğitim öğretim yılı güz döneminde Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 392 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma, evrenin tamamı üzerinde yapıldığı için örneklem seçimine gidilmemiştir. Araştırma verilerinin analizinde bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), LSD anlamlılık testi, Pearson korelasyon analizi ve regresyon analizi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının sosyal medya kullanım alışkanlıklarının orta üstü düzeyde olduğu ve internet bağımlısı olmadıkları anlaşılmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının sosyal medya kullanım alışkanlıkları ile internet bağımlılıkları arasında orta düzeyde, doğrusal ve pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte yapılan regresyon analizi sonucunda öğretmen adaylarının sosyal medya kullanımının internet bağımlılığı üzerine %7 yordama etkisinin olduğu anlaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | This research aims to explore the relationship between prospective teachers' social media use and their internet addiction. Having a relational screening model design, this study hosts a total of 392 prospective teachers who study at Kahramanmaras Sutcu Imam University Faculty of Education during the fall semester of 2015 and 2016 academic year. The study is free from sample selection process as it has been conducted on the entire population. Research data has been analyzed via independent group t-test, one way analysis of variance (ANOVA), LSD significance test, Pearson correlation and regression analysis.Analyses have revealed that prospective teachers' social media use is at a medium level and they are not internet addicts. Besides, a medium, linear and positive relation has been noted between prospective teachers' social media use and their internet addiction. Regression analysis has also depicted that prospective teachers' social media use accounts for about 7% of their internet addiction. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmen adaylarının sosyal medya kullanım alışkanlıkları ile internet bağımlılıkları arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relationship between prospective teachers' social media use and internet addiction | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Computer education | |
dc.subject.ytm | Technological dependence | |
dc.subject.ytm | Educational science | |
dc.subject.ytm | Social media | |
dc.identifier.yokid | 10136733 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 451774 | |
dc.description.pages | 140 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |