Show simple item record

dc.contributor.advisorSağır, Mahmut
dc.contributor.authorDoğruluk, Siddik
dc.date.accessioned2020-12-09T09:56:06Z
dc.date.available2020-12-09T09:56:06Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/205728
dc.description.abstractBu araştırmada öğretmen adaylarının sosyal medya kullanım alışkanlıkları ile internet bağımlılıkları arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma; ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın evrenini, 2015-2016 eğitim öğretim yılı güz döneminde Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 392 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma, evrenin tamamı üzerinde yapıldığı için örneklem seçimine gidilmemiştir. Araştırma verilerinin analizinde bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), LSD anlamlılık testi, Pearson korelasyon analizi ve regresyon analizi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının sosyal medya kullanım alışkanlıklarının orta üstü düzeyde olduğu ve internet bağımlısı olmadıkları anlaşılmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının sosyal medya kullanım alışkanlıkları ile internet bağımlılıkları arasında orta düzeyde, doğrusal ve pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte yapılan regresyon analizi sonucunda öğretmen adaylarının sosyal medya kullanımının internet bağımlılığı üzerine %7 yordama etkisinin olduğu anlaşılmıştır.
dc.description.abstractThis research aims to explore the relationship between prospective teachers' social media use and their internet addiction. Having a relational screening model design, this study hosts a total of 392 prospective teachers who study at Kahramanmaras Sutcu Imam University Faculty of Education during the fall semester of 2015 and 2016 academic year. The study is free from sample selection process as it has been conducted on the entire population. Research data has been analyzed via independent group t-test, one way analysis of variance (ANOVA), LSD significance test, Pearson correlation and regression analysis.Analyses have revealed that prospective teachers' social media use is at a medium level and they are not internet addicts. Besides, a medium, linear and positive relation has been noted between prospective teachers' social media use and their internet addiction. Regression analysis has also depicted that prospective teachers' social media use accounts for about 7% of their internet addiction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının sosyal medya kullanım alışkanlıkları ile internet bağımlılıkları arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between prospective teachers' social media use and internet addiction
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmComputer education
dc.subject.ytmTechnological dependence
dc.subject.ytmEducational science
dc.subject.ytmSocial media
dc.identifier.yokid10136733
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid451774
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess