Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgüngör, Ali Payıdar
dc.contributor.authorMirasyedi, Feyza
dc.date.accessioned2020-12-09T09:54:07Z
dc.date.available2020-12-09T09:54:07Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/205648
dc.description.abstractÖZETMEVS MLER N TÜRK YE'DEK TRAF K KAZALARINA ETK S N NNCELENMES VE KAZA TAHM N MODELLERM RASYED ,FeyzaKırıkkale ÜniversitesiFen Bilimleri Enstitüsünşaat Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans TeziDanışman: Yrd. Doç. Dr. Ali Payıdar AKGÜNGÖR.Temmuz 2006, 85 sayfaKarayolu trafik kazalarına etkiyen faktörler çevre- yol, araç ve insan olmaküzere üç ana başlık altında toplansa da gerek araç faktörü gerekse çevre ve yoldurumu sürekli olarak insan faktörüyle ilişki içindedir.Trafik kazaları yönünden insanları etkileyen başlıca faktörler yolun geometriközellikleri, trafik hacmi, nüfus yoğunluğu, araç özellikleri, sürücünün görüşmesafesi, reaksiyon süresi ve hava koşullarıdır. Bu etkenlerden hava koşullarıdışında kalanlar sayısal olarak ifade edilebilen değişkenlerdir. Hava koşulları isesayısal olarak ifade edemediğimiz bağımsız değişkenlerdendir.Bu tez kapsamında sayısal olmayan değişkenlerden özellikle mevsimlerintrafik kazalarına ve bu kazalarda meydana gelen ölü ve yaralı sayılarına olan etkileriaraştırılmıştır. Daha sonra çalışma kapsamı genişletilerek; mevsimlerin etkilerininyanı sıra ülkemizde gelişen bazı sosyal faktörlerin etkisi de araştırılarak 1978-2003yılları arasındaki ülkemize ait trafik kaza istatistiklerinden faydalanılarak çokluregresyon analizleri ile modeller geliştirilmiştir. Son olarak da 26 yıllık verilerdenfaydalanarak her mevsim için ?Yaralı Sayısı-Kaza Sayısı? eğrileri elde edilmiştir.Anahtar Kelimeler :Trafik Kazaları, Kaza Tahmin Modeli, Regrasyon Analizi,.....................................Mevsimsel Etki
dc.description.abstractABSTRACTRESEARCH CONCERNING THE EFFECTS OF WEATHERS ON TRAFFICACCIDENTS IN TURKEY AND PREDICTION MODELS OF ACCIDENTSM RASYED ,FeyzaKırıkkale UniversityInstitute of Science and TechnologyDepartment of Civil Eng., M. Sc. ThesisSupervisor: Asst. Prof. Dr. Ali Payıdar AKGÜNGÖRJuly 2006 , 85 pagesAlthough the main three factors that effect road traffic accidents areenviroment-road, vehicle and human; both vehicle factor and road conditions alwaysare iteraction to human factor.The factors which affect people in traffic accidents are geometric structure ofthe road, traffic volume, population, vehicle properties, field of view of the driver,duration of driver?s reaction time and weather conditions. All these factors can bedescribed as quantitative factors except weather conditions. Weather conditions areindependent variables which we couldn't express as quantitative factors.In the concept of this thesis, effects of weathers on traffic accidents have beenresearched. Furthermore, as a result of these accidents, the dead and injured numberscorresponding to these accidents have been researched. Afterwards, the research areahave been enlarged and besides to the effects of weathers, the social effects thatoccurs in our country are explored and multi-regression analysises have been done.While developing the regression models, statistics related with the road trafficaccidents between 1978-2003 are used. Lastly, by the help of datas in a period of 26years, curves of ?Injured Number - Dead Number? are attained per weather.Key Words : Road Traffic Accident , Prediction Model of an Accident,Regression Analysis, Effects of Weathersen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTrafiktr_TR
dc.subjectTrafficen_US
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleMevsimlerin Türkiye`deki trafik kazalarına etkisinin incelenmesi ve kaza tahmin modelleri
dc.title.alternativeResearch concerning the effects of weathers on traffic accidents in Turkey and prediction models of accidents
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid175451
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid184735
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess