Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelik, Veli
dc.contributor.authorÖztürk, Mahmut Güneş
dc.date.accessioned2020-12-09T09:49:03Z
dc.date.available2020-12-09T09:49:03Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/205443
dc.description.abstractDünyadaki enerji ihtiyacı her geçen gün artmakta ve enerji ihtiyacının önemli bir bölümü fosil kaynaklı yakıtlar ile karşılanmaktadır. Enerji ihtiyacındaki mevcut artış oranları ve belirlenmiş fosil yakıt rezervleri dikkate alındığında ortalama elli yıl içerisinde fosil yakıtların tükenme noktasına gelmesi beklenmektedir. Fosil yakıtların önemli bir bölümü taşıtlar ve dolayısıyla içten yanmalı motorlarda kullanılmakta olup, dizel motorları ile donatılmış ve dizel yakıtı kullanan taşıtlar taşımacılık sektöründe yaygın biçimde tercih edilmekte ve bu motorlarda yanma sonucu ortaya çıkan ürünler çevreye zarar vermektedir. Bu çalışmada dizel motorlarında alternatif yakıt olarak kanola yağının metil esteri ele alınmış, yapılan deneylerde % 100 biyodizel, % 50 dizel yakıtı ve % 50 biyodizel, % 100 dizel yakıtı için aynı şartlar altında dört zamanlı ve dört silindirli bir dizel motorda çeşitli devir ve yüklerde deneyler yapılmış ve elde edilen sonuçların karşılaştırmaları neticesinde; dizel motorların, belirgin bir revizyona ihtiyaç duyulmaksızın, alternatif yakıt olarak dizel ve biyodizel karışımlarının kullanılmasına uygun olduğu, kanola yağı metil esterinin yakıt özellikleri ve yanma ürünleri açısından olumlu sonuçlar verdiği belirlenmiştir.
dc.description.abstractWorld?s energy need is increasing every day and majority of this energy need are met by fossil fuels. When current increment rates in energy need and predetermined fossil fuel reserves are taken into consideration, approximately within 50 years, it is expected that fossil fuels will come to depletion point. Considerable part of fossil fuels are used in vehicles and therefore in internal combustion motors, vehicles equipped with diesel engines and using diesel fuels are widely preferred in transportation sector. It is known that exhaust emissions emerging from combustion is creating various harm to enviroment. In this study, as an alternative fuel for diesel engines, canola oil?s methyl ester is used. In the experiment three percentages are tested under the same circumstances on a four cycle and four cylinder diesel motor.-% 100 diesel-% 50 diesel + % 50 biodiesel-% 100 biodieselIt is determined that diesel motors, without a significant revision need, are suitable for biodiesel and diesel mixtures as an alternative fuel and canola oil?s methyl ester gives positive results with respect to fuel properties and exhaust emissions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleDizel motorlarda alternatif yakıt olarak biyodizel kullanılmasının motor performansı ve egzoz emisyonlarına etkileri
dc.title.alternativeAn investigation of the effects of using biodiesel as an alternative fuel in diesel engines on the performance and exhaust emissions of the engine
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid323766
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid237053
dc.description.pages730
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess