Show simple item record

dc.contributor.advisorOrhan, Sadettin
dc.contributor.authorSengir, Hurşit
dc.date.accessioned2020-12-09T09:45:05Z
dc.date.available2020-12-09T09:45:05Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/205282
dc.description.abstractPetrol rezervlerinin her geçen gün azalıyor olması, dünya ülkelerinin önümüzdeki yıllarda petrol temini konusunda bir çıkmaza sürükleneceğinin kaçınılmaz olması, bütün bunların yanı sıra fosil kaynaklı yakıtların çevre üzerinde sahip olduğu olumsuz etki ve tahrip edici özellikler, birçok ülkeyi ve kuruluşu alternatif enerji kaynakları konusunda arayış içerisine itmiştir.Doğalgaz, 1970'li yıllarda yaşanan bir enerji darboğazından sonra birçok ülke tarafından gündeme gelmiş ve alternatif bir enerji kaynağı olarak kendine yer bulmaya başlamıştır. Rezerv ve temin bakımından bol olması, bunun neticesinde maliyetler yönünden fosil kökenli yakıtlardan çok daha avantajlı olması, hem çok temiz, hem de çok verimli yanma özelliklerinin olması bu yakıt türünün kullanımını oldukça arttırmıştır. Doğalgazın araçlarda alternatif bir yakıt olarak kullanılması da, zaman içerisinde gelişmiş ve pratikte kendine ciddi oranda yer bulmaya başlamıştır. Doğalgaz, araçlarda genellikle CNG (sıkıştırılmış doğalgaz) olarak, yüksek basınç tanklarında depolanmaktadır.Bu tez çalışmasında CNG tankları için hidrostatik patlama basıncı test düzeneği tasarımı gerçekleştirilmiştir. Deney tesisatında kullanılan cihazların seçimi yapılmış, akışkanın gerekli basıncını ve debisini sağlayacak şekilde hesaplamalar yapılmıştır.
dc.description.abstractAs the petroleum reserves have been decreasing most of the countries are going to suffer inevitably from the lack of petroleum reserves and the petroleum? s bad effects on the nature and environment in emission point of view, they are going to look for some new alternative fuels.Natural gas has been introduced to the whole world after an energy crisis which took place in the 1970s, and only then it has started to become an important alternative fuel resource. Since it is abundant in the nature in terms of reserves and supply, remained as a reasonable alternative fuel when compared to the other fossil fuels, since it always possessed the advantage of being the most cleanest and the most efficient combustible. Its usage as an alternative fuel for vehicles has started gradually by being a part of this process. İn this thesis, a system of hydrostatic burst pressure test apparatur for CNG vessels is prepared.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleCNG tankları için hidrostatik patlama basıncı test düzeneği tasarımı
dc.title.alternativeA system design for hydrostatic burst pressure testing of CNG vessels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid360615
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid258971
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess