Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbay, Cuma
dc.contributor.authorMunaf, Mikaeel Biro
dc.date.accessioned2020-12-09T09:40:43Z
dc.date.available2020-12-09T09:40:43Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-07-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/205106
dc.description.abstractSürdürülebilir pazarlama, şimdi ve gelecek nesillerin daha iyi bir yaşam kalitesini sağlamak için toplumun ortak, insan ve kültürel kaynaklarını kullanarak sorumlu bir şekilde alıcı ve satıcıların ihtiyaçlarını karşılayan az gelişmiş ve teşvik edilen ürün ve hizmetleri içermektedir. Diğer taraftan, küçük işletme, işletmeye bağlı olarak büyüklüğü ve geliri sınırlı olan bir organizasyondur. Bu çalışmanın amacı, Irak'ın Kuzey bölgesindeki küçük işletmelerde sürdürülebilir pazarlamayı etkileyen sosyolojik faktörleri incelemektir. Çalışmada örneklem büyüklüğü 2018 yılında rasgele seçilen 400 işletme yöneticisinden oluşmaktadır.Çalışmada beşli Likert ölçeğine uygun bir anket tasarlanmış ve kullanılmıştır. Anket, katılımcıların özelliklerini içermekte ve sürdürülebilir pazarlama unsurlarını dikkate almaktadır. Elde edilen verilerin analizinde, tanımlayıcı istatistikler Ki-kare testi ve İkili Lojistik Regresyon kullanılmıştır. İkili Lojistik Regresyon analizi sonuçları medeni durum, eğitim, deneyim, pozisyon, dil ve eğitim başlangıcının küçük işletmelerde önemli faktörler olduğunu göstermiştir. Ancak, gelir, yaş ve cinsiyet ile sürdürülebilirlik arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmemiştir. İkili Lojistik analizi sonuçları, sosyal, politik, yenilik ve deneyim gibi sürdürülebilir pazarlamanın dört unsurunun küçük işletmelerde sürdürülebilir pazarlamayla önemli ölçüde ilişkili olduğunu göstermiştir. Ayrıca, ekonomi, psikolojik, kültürel ve ticari iletişim ile küçük işletmelerde sürdürülebilir pazarlama arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Küçük işletme sahipleri ile bu alanda çalışan uzman, yönetici ve girişimcilerin, sürdürülebilirliğin toplum genelinde olduğunu unutmamaları gerekmektedir. Bu hem stratejik bir odak noktası hem de uzun vadeli karlılık için bir araçtır. Bu çalışma, bir şirketin paydaşlarının teorik uyumluluğunun ve sürdürülebilirliğinin küçük bir şirketi inaktif durumdan harekete geçmeye ve sürdürülebilirliği etkileşimli bir duruma sokmaya hazır hale getirdiğine dair çok güçlü sonuçlar vermiştir. Bu noktada kontrol edilen aktivite, ortakları finansal, doğal, sosyal, biyolojik, bireysel ve ilgili tüm yönlere teşvik etmektir.
dc.description.abstractSustainable marketing, includes underdeveloped and promoting products and services that meet buyer and business client needs using society's commonplace, human, and cultural resources responsibly to certify a better quality of life now and for future generations to come.On other hands, small business is a separately and worked organization that is restricted in size and income relying upon the business.The objective of this study is to analyze sociological factors influencing sustainable marketing on small business in the Northern Region of Iraq. The study sample included workers who deal with small business, and the study sample size was 400 workers who were randomly selected, and the questionnaire were distributed in 2018. A questionnaire was designed and used to record information based on a 5-point Liker scale.It included workers characteristics and regarded the sustainable marketing element. For this purpose, descriptive statistics, Chi-square test and Binary Logistic Regression were used. The results of Binary Logistic Regression analysis indicated that marital status, education, experience, position, language and training start were significant factors in small business. However, income, age and gender contact small business are not significantly correlated.Meanwhile, the finding of Binary Logistic analysis showed that the four elements of the sustainable marketing such as social, political, innovation, and experimental were significantly related to small business.Also, economics, psychological, cultural and trading contact small business are not significantly correlated. For experts and small business owners and those who want to start or consult with one, our message is that sustainability is throughout the community.This is being both a strategic focus and a tool for long-term profitability. There are strong signs that the theoretical compatibility (sustainability) of a company's stakeholder is preparing a small company to move from inactive to reception, and to prevent it to sustainability into an interactive situation. Controlled activity at that point is to encourage the partners to financial, natural, social, biological, individual and planetary aspects.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleFactors affecting sustainable marketing on small bussiness in the Northern region of Iraq
dc.title.alternativeKuzey Irak bölgesinde küçük işletmelerde sürdürülebilir pazarlamayı etkileyen faktörler
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-07-08
dc.contributor.departmentBiyomühendislik ve Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFamily businesses
dc.subject.ytmNorthern Iraq
dc.identifier.yokid10250822
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid548475
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess