Show simple item record

dc.contributor.advisorBedir, Gülay
dc.contributor.authorErmeydan, Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-09T09:36:31Z
dc.date.available2020-12-09T09:36:31Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-06-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/204935
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı öğrencilerin ders dışı çalışma alışkanlıklarını ölçecek geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmek ve geliştirilen ölçek ile öğretmen adaylarının ders dışı çalışma alışkanlıklarını belirlemektir. Çalışmada öncelikle konu ile ilgili alanyazından faydalanılmıştır. Ölçeğin madde havuzunu belirlemek amacıyla ilköğretim öğrencileri ve üniversite öğrencileri dahil olmak üzere toplam 141 öğrenciden ders dışında nasıl çalıştıklarını anlatan kompozisyonlar istenmiştir. Bu kompozisyonlar temel alınarak belirlenen 95 maddeden oluşan madde havuzu oluşturulmuştur. Bu maddeler 3 Türkçe öğretmeni, 3 KPSS kurslarında görev yapan Eğitim Bilimleri öğretmeni ve 5 Eğitim Bilimleri bölümünde görev yapan öğretim görevlisi ile devlet okullarında görev yapmakta olan 15 öğretmenin görüşü alınarak beşli likert tipinde 39 maddeden oluşan deneme formu oluşturulmuştur. 39 maddeden oluşan ölçeğin ön denemesi 390 eğitim fakültesi öğrencisine uygulanmıştır. Yapılan faktör analizi sonucu 17 madden oluşan 4 boyutlu nihai ölçek oluşturulmuştur. Ölçeğin boyutlarının isimlendirilmesi 3 Türkçe öğretmeni, 7 devlet okulunda görev yapan öğretmen ve 5 eğitim bilimleri uzmanın görüşü alınarak strateji, motivasyon, ortam ve planlama olarak belirlenmiştir. Ölçeğin güvenirlik çalışması sonucu Cronbach alfa iç tutarlılık güvenirlik katsayısı 0.88 olarak hesaplanmıştır. Geliştirilen ölçeğin ilk uygulaması Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesinde öğrenim görmekte olan 584 Eğitim Fakültesi öğrencisine uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre ölçeğin toplam puanları ve cinsiyet değişkeni, branş değişkeni, sınıf düzeyi değişkenleri açısından istatiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi açısından ise istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu araştırmada öğretmen adaylarının ders dışı çalışma alışkanlıkları incelenmiştir. Ileride yapılacak olan araştırmalarda ilköğretim, ortaöğretim ve üniversite öğrencilerinin ders dışı çalışma alışkanlıkları incelenerek sınıf düzeyleri arasındaki ilişki incelenebilir
dc.description.abstractThe aim of this study is to develop a valid and reliable scale that will measure the students' after school study habits and to determine the working habits of the teacher candidates by the help of this scale. In the study, first of all, the related literature was used. In order to determine the item pool of the scale, a total of 141 students, including primary school students and university students, were asked to write a composition describing how they work outside the classroom. A pool of substances consisting of 95 items was formed based on these compositions. These items was consisted of a five-point likert -type scale with 39 items by taking opinions of 3 Turkish teachers, 3 instructors working in KPSS courses, 5 instructors working in the department of education sciences and 15 teachers working in state schools. The preliminary trial of the scale consisting of 39 items was applied to 390 education faculty students. As a result of the factor analysis, a 4-dimensional final scale consisting of 17 items was created. Naming of the dimensions of the scale was identified as strategy, motivation, environment and planning by taking the opinion of 3 Turkish teachers, 7 state schools working in the teacher and 5 educational sciences experts. As a result of the reliability study of the scale, Cronbach alpha internal consistency reliability coefficient was calculated as 0.88. The first application of the developed scale was applied to 584 Faculty of Education students in Kahramanmaraş Sütçü İmam University. According to the findings obtained from the study, it was determined that there was a statistically significant difference in terms of total scores of the scale and gender, branch and class level variables. It was concluded that there was no statistically significant difference in terms of mother education level and father education level. In this study, extracurricular study habits of teacher candidates were investigated. In the future researches, the relationship between the grade levels of primary, secondary and university students can be investigated by examining the study habits.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının ders dışı çalışma alışkanlıkları: Bir ölçek geliştirme çalışması ve uygulaması
dc.title.alternativeAfter school study habits of prospective teacher: A scale development study and application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-20
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmHabits
dc.subject.ytmOut of class activities
dc.subject.ytmScale development
dc.subject.ytmWork
dc.subject.ytmWorking attitudes
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid10231809
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid537632
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess