Show simple item record

dc.contributor.advisorBerkant, Hasan Güner
dc.contributor.authorBahadir, Sevim
dc.date.accessioned2020-12-09T09:33:54Z
dc.date.available2020-12-09T09:33:54Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/204827
dc.description.abstractBu çalışmanın genel amacı on ikinci sınıf öğrencilerinin, yükseköğretim programı seçimlerini etkileyen faktörleri ve öğretmenlik programlarını tercih etme durumlarını belirlemektir. Araştırmanın örneklemini Kahramanmaraş ili merkez ilçelerindeki devlet okullarının on ikinci sınıfında öğrenim gören 100 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yöntemi kullanılmıştır. Görüşmeler 2017-2018 eğitim-öğretim yılında örneklemi oluşturan on ikinci sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler yoluyla elde edilen verilerin çözümlenmesi için içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda ulaşılan bulgulara göre; araştırmaya katılan on ikinci sınıf öğrencilerinin çoğunun kişisel özelliklerinin, ilgi ve yeteneklerinin yükseköğretim programı seçimlerinde etkili olabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca yükseköğretim programlarının mezunlarına sağlayabileceği iş imkânı ve maddi kazancın, üniversitelerin yurt dışı eğitim, burs, yurt gibi olanaklarının, yükseköğretim programlarının toplum üzerindeki imajı ve saygınlığının, yükseköğretim programının ve bağlı olduğu üniversitenin akademik kadrosunun öğrencilerin yükseköğretim programı seçiminde etkili olabileceği yönünde bulgulara ulaşılmıştır. Ancak öğrencilerin çoğunun yükseköğretim programı seçimlerinde aile ve arkadaşlarının etkili olmadığı sonucuna varılmıştır. Öğrencilerden çoğunun öğretmenlik mesleğini hem zor hem de çok fazla emek isteyen bir meslek olarak görmesi ve aynı konuyu tekrar anlatmayı zor bulmaları gibi çeşitli nedenlere bağlı olarak, seçimlerinde öğretmenlik programlarına yer vermeyecekleri yönünde bulgulara ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Yükseköğretim programı, lise öğrencileri, öğretmenlik mesleği, program tercihi
dc.description.abstractThe main objective of this study is to determine the factors that affect the students' choice of higher education program and their situations of preferring teaching programs. The sample of the study consisted of 100 students studying in the twelfth grade of the public schools in the central districts of Kahramanmaras. In the research, interview method ,that is one of the qualitative research methods, was used.The interviews were conducted with the twelfth grade students in the 2017-2018 academic year. Content analysis method was used to analyze the data obtained through interviews. According to the findings of the data analysis it was concluded that the personal characteristics, interests and abilities of most of the high school students attending the research could be effective in their selection of higher education program. In addition, it was found that the opportunities of employment and financial gain that the university provides for its students ,universities' opportunities of scholarship, dormitory and overseas education, the image and reputation of higher education programs on the society and the academic staff of the university could be effective on the choice of higher education program. However, it was concluded that most students' family and friends wouldn't be effective in their choice of higher education program. It was found that most of the students would not include teacher education programs in their choices due to various reasons such as seeing the teaching profession as a difficult and very demanding profession and finding it difficult to teach the same subject again.Keywords: Higher education program, high school students, teaching profession, choosing program.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOn ikinci sınıf öğrencilerinin yükseköğretim programı seçimlerini etkileyen faktörler ve öğretmenlik programlarını tercih etme durumları
dc.title.alternativeFactors affecting twelfth grade students' higher education choices and their preferences for teacher education programs
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-25
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChoosing students
dc.subject.ytmVocational choice
dc.subject.ytmHigher education
dc.subject.ytmHigher education programming
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeacher training
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.identifier.yokid10236117
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid544131
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess