Sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımına uygun etkileşimli tahta destekli modern fizik öğretiminin öğrencilerin akademik başarı ve motivasyonlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Sarı, Uğur | |
dc.contributor.author | Bakir Güven, Gamze | |
dc.date.accessioned | 2020-12-09T09:32:01Z | |
dc.date.available | 2020-12-09T09:32:01Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2020-03-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/204749 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amaçları, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans programındaki Modern Fiziğe Giriş dersinde yer alan Işık, Siyah Cismin Işıması, Fotoelektrik Olay, Compton Olayı, Parçacıkların Dalga Özelliği konularıyla ilgili sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımına uygun olarak 7E öğrenme modeli çerçevesinde, simülasyonlar, animasyonlar ve video görüntüleri ile zenginleştirilmiş etkileşimli tahta uygulamaları için öğretim materyallerinin geliştirilmesi ve teknoloji destekli bu uygulamalarının öğrencilerin akademik başarılarına, motivasyonlarına etkilerini araştırmaktır. Bununla birlikte öğretmen adaylarının teknoloji destekli (simülasyon, animasyon, video görüntüleri ve etkileşimli tahta kullanımı) öğretime yönelik görüşlerini incelemektir.Öğretim materyalinin içeriğinin hazırlanması aşamasında öncelikle öğrencilere kazandırılmak istenen `Hedef Davranışlar' belirlenerek bu davranışlar doğrultusunda içerik belirleme planı yapılmıştır. Öğretim materyali ve Modern Fizik Akademik Başarı Testi bu hedef davranışlar çerçevesinde geliştirilmiştir.Çalışma, Kırıkkale ilindeki Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Anabilim Dalı'nın 2011?2012 eğitim-öğretim yılının ikinci yarısında Modern Fiziğe Giriş dersi alan Fen Bilgisi Öğretmenliği ikinci sınıf, normal ve ikinci öğretimde öğrenim gören öğrenciler ile yapılmıştır. Uygulama sekiz hafta sürmüştür. Çalışma grubu 53 birinci öğretim, 53 ikinci öğretim olmak üzere toplam 106 öğrenciden oluşmuştur. Öğrencilerin akademik başarılarında ve motivasyonlarında uygulama öncesi ve sonrası anlamlı bir fark olup olmadığını ölçmek amacıyla, Modern Fizik Akademik Başarı Testi, Öğretim Materyalleri Motivasyon Ölçeği ve sadece deney grubuna uygulanan Etkileşimli Tahta Durum Değerlendirme Formu ölçüm aracı olarak geliştirilmiş ve kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan testlerin geçerlilik ve güvenirlik analizleri yapılmıştır.İstatistiksel sonuçlara göre, sorgulayıcı öğrenme yaklaşımının 7E öğrenme halkası modeli ile simülasyonlarla desteklenen etkileşimli tahta uygulamalarının yapıldığı deney grubu ile geleneksel yöntemle ders işlenen kontrol grubu karşılaştırıldığında deney grubu lehine anlamlı farklılık elde edilmiştir. Uygulanan yöntem ile deney grubunun akademik başarısı ve motivasyonu artmıştır. Bu bulgular öğrenci görüşlerinin içerik analizinde elde edilen verilerle de desteklenmiştir. | |
dc.description.abstract | The main aims of this thesis are to improve teaching materials for interactive white board applications, enriched by simulations, animations and videos, within the framework of an inquiry-based learning approach in accordance with the 7E learning model and to investigate the effects of these technology supported applications on the students? academic achievements and motivations in Modern Physics Lessons: Light, Black Body Radiation, Photoelectric Effect, Compton Scattering, Wave Properties of Particles in undergraduate programme in Faculty of Education, Science Education. In addition to these, investigating the views of student teachers on technology-supported education (e.g. simulation, animation, videos and interactive white board) is another aim of this thesis.In the stage of preparing the teaching material, firstly, ?the acqusitions? were determined carefully. The contents of teaching materials have been planned and improved in accordance with these defined acqusitions. Teaching materials and Modern Physics Academic Achievement Test have been developed within the framework of target behaviors.This study was conducted on 2nd grade undergraduate students in two different classrooms of Modern Physics Courses in spring term of 2011 ? 2012 academic year in Department of Primary Education - Faculty of Education of Kırıkkale University in Kırıkkale Province. This study last eight weeks. In this study, 106 students have been selected randomly from two different classrooms respectively as a control (53 students) and experiment (53 students) groups. In order to observe the meaningful differences in academic achievements and motivations of students between pre and post educational applications, the Modern Physics Academic Achivement Test, Teaching Materials Motivation Scale Test and Interactive Whiteboard Case Assessment Form have been improved and applied respectively. Reliability and validity of tests applied in this thesis have been analyzed.According to the statistical reults, it was concluded that there was a considerable difference between the classes instructed based on interactive whiteboard applications which were elobrated with simulations and animations in accordance with 7E learning model of Inquiry based teacing method over the classes instructed based on classical methods. The increasing of motivations and academic achievements of experiment group have been concluded after applied methods. The results have also been supported by the data obtained from students thoughts in contents analysis. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımına uygun etkileşimli tahta destekli modern fizik öğretiminin öğrencilerin akademik başarı ve motivasyonlarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of interactive whiteboard supported inquiry- based learning approach on students? academic success and motivation in modern physics education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-11 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Physics education | |
dc.subject.ytm | Smart board | |
dc.subject.ytm | 7E learning model | |
dc.subject.ytm | Computer assisted instruction | |
dc.identifier.yokid | 462433 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 614905 | |
dc.description.pages | 192 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı |