Show simple item record

dc.contributor.advisorSoysal, Abdullah
dc.contributor.authorMahanoğlu, Ezgi
dc.date.accessioned2020-12-09T09:30:11Z
dc.date.available2020-12-09T09:30:11Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/204675
dc.description.abstractBu çalışmada hastane işletmelerinde tedavi gören hasta ve yakınlarının görüşlerine göre hasta hakları uygulamalarının hasta memnuniyetine olan etkisinin incelenmesi, hasta hakları uygulamaları ve hasta memnuniyetinin hastane türüne (kamu ve özel) göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Mustafa Kemal Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Hastanesi ve Özel Antakya Akademi Hastanesi'nden hizmet alan hasta ve yakınları araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem büyüklüğü her hastane için 120'şer olmak üzere toplam 240 olarak belirlenmiştir. 240 hasta ve yakınına hasta hakları uygulamaları ölçeği ve hasta memnuniyeti ölçeği uygulanmıştır. Hasta hakları uygulamaları ölçeği 40 madde ve 6 boyuttan oluşmaktadır. Hasta memnuniyeti ölçeği 15 madde ve 4 boyuttan oluşmaktadır. Çalışmada elde edilen veriler SPSS 24 (Statistical Package for the Social Sciennes) paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Frekans analizi, sayı-yüzdelik hesaplama, güvenirlilik analizi, bağımsız örneklem t testi, anova analizi (tek yönlü varyans analizi), pearson korelasyon analizi, basit ve çoklu regresyon analizi yöntemleri kullanılmıştır. Sonuç olarak; hasta hakları uygulamalarının hasta memnuniyeti alt boyutlarının tümünü istatistiksel olarak pozitif ve anlamlı etkilediği saptanmıştır. Hasta hakları uygulamaları alt boyutlarından bakım ve tedavi ve bilgilendirmenin genel memnuniyeti ve ilgi ve nezaketi; yalnızca bakım ve tedavinin ise idari ve tıbbi hizmetlerden memnuniyet alt boyutunu anlamlı ve pozitif yönde etkilediği belirlenmiştir. Hasta hakları uygulamaları alt boyutlarından; bilgilendirme, onay, bakım ve tedavi, başvurunun; hasta memnuniyeti alt boyutlarının tümünün (tıbbi hizmetlerden memnuniyet, idari hizmetlerden memnuniyet, ilgi ve nezaket, genel memnuniyet) hastane türüne göre farklılık gösterdiği saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Hasta Memnuniyeti, Hasta Hakları, Kamu Hastanesi, Özel Hastane
dc.description.abstractThis study, it was aimed to examine the effects of patient rights practices on patient satisfaction, whether patient rights practices and patient satisfaction differed in consonance with the type (public and private) of the hospital, according to the opinions of patients who were treated in hospitals and their relatives. For this purpose, the patients who receive service from Mustafa Kemal University Health Application and Research Hospital and Private Antakya Akademi Hospital and their relatives constitute the universe of the Research. The sample size of the study has been determined 120 for each hospital, 240 in total. Patient rights application scale and patient satisfaction scale were applied to 240 patients and their relatives. The scale of patient rights practices consists of 40 items and 6 dimensions. The patient satisfaction scale consists of 15 items and 4 dimensions. The data which were collected through study, analyzed by using the SPSS 24 (Statistical Package for the Social Sciennes) program. Frequency analysis, number-percentage calculation, reliability analysis, independent sample t test, anova analysis (one way variance analysis), pearson correlation analysis, simple and multiple regression analysis methods were used. As a result; it was found that patient rights practices affected statistically the patient satisfaction all of the sub-dimensions positively and significantly. It was determined that care and treatment and informing which are sub-dimensions of patient rights practices affected the overall satisfaction, interest and courtesy while only care and treatment affected satisfaction which is the sub-dimension of administrative and medical services, positively and significantly. Information, approval, care and treatment, application which are the sub-dimensions of patient rights practices; patient satisfaction all the sub-dimensions (satisfaction with medical services, satisfaction from administrative services, interest and courtesy, overall satisfaction) were found to vary according to hospital type.Keywords: Patient Satisfaction, Patient Rights, Public Hospital, Private Hospitalen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHastanelertr_TR
dc.subjectHospitalsen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.titleHasta hakları uygulamalarının hasta memnuniyetine etkisi: Kamu ve özel hastanelerde bir araştırma
dc.title.alternativeThe effect of the patient rights practices on patient satisfaction: A research in public and private hospitals
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-21
dc.contributor.departmentSağlık Yönetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10251402
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid579936
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess