Show simple item record

dc.contributor.advisorErbay, Hasan
dc.contributor.authorÖzlü, Tuba
dc.date.accessioned2020-12-09T09:23:55Z
dc.date.available2020-12-09T09:23:55Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/204417
dc.description.abstractBu tezin amacı; üç boyutlu sanal ortam oluşturmaya yardımcı olan yazılımların kullanımının yatılı okullardaki öğrencilerin uzamsal yetenek bileşenlerine olan etkisini araştırmaktır. Bu amaçla ELICA yazılımı kullanarak çeşitli etkinlikler gerçekleştirilmiştir.Çalışma yarı deneysel desenlerden kontrol gruplu ön-test son-test deney modeli kullanılmıştır. Çalışma Kırıkkale'de bulunan yatılı bölge ortaokulu 2.sınıf öğrencileri ile 9 haftalık sürede gerçekleştirilmiştir. Uygulamalardan önce ve sonra öğrencilere resim çizdirilmiş, çoklu zekâ envanteri ve bilgisayar tutum anketi uygulanmış, SPSS yazılımı ile analizler yapılıp veri madenciliği bakış açısıyla yorumlar yapılmıştır. Ek olarak okuldaki öğretmenler ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılarak, öğrencilerden bilgi formu alınarak gerekli bazı veriler toplanmıştır.Çalışmanın sonucunda bilgisayar yazılımlarıyla desteklenen öğretimin öğrencilerin uzamsal yeteneklerini fark edilir biçimde arttırmakta olduğu öğrenciler tarafından çizilen resimlerden tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to research effects of software which help to form 3D virtual environment on the spatial ability component of the students in boarding schools. Different activities have been carried out by using ELICA software. In this study, control grouped pretest posttest experiment model from semi-experimental patterns has been used. This study has been done with 2 grade students in a region boarding school in Kırıkkale in 9 weeks period. Before and after the applications pictures have been drawn, multiple intelligence inventory and computer attitude questionnaire has been carried out, analysis have been done with SPSS software, comments have been done by means of data mining point of view. Besides some essential datas have been collected by means of taking information forms from students and making semi-structured negotiations with teachers in the school.As a result of this study, it is proven by means of pictures drawn by students that computer software assisted teaching raised students' spatial abilities noticeably.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilgisayar yazılımları aracılığıyla oluşturulan 3-D sanal ortamların yatılı okullarda eğitim alan öğrencilerin uzamsal yeteneklerine etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalyzing of effect of the 3D virtual environment which created via computer software to visual-spatial ability of the student who study in boarding school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10054793
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid418705
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess