dc.contributor.advisor | Demirbaş, Murat | |
dc.contributor.author | Özdarici Turis, Gül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-09T09:23:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-09T09:23:25Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/204396 | |
dc.description.abstract | Fen ve Teknoloji konuları hayatta karşımıza çıkan birçok olayla bağlantılıdır. Busebeple öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersindeki kavram ve konuları en iyi şekildeöğrenebilmeleri, öğrendikleri bilgilerin kalıcı olması ve bu bilgileri yaşamlarındakullanabilmeleri için günlük yaşamla ilişkilendirmeleri önemlidir.Ortaokul öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki kavramları kullanma ve günlükyaşamları ile ilişkilendirme durumlarını belirlenmek için 5.,6.,7. ve 8. sınıflar içinFen ve Teknoloji Dersi Bilgilerini Günlük Yaşamla İlişkilendirme Ölçeği, Fen veTeknoloji Dersi Akademik Başarı Testi ve Fen ve Teknoloji Dersi BilgileriniUygulama Ölçeği geliştirilmiştir. Fen ve Teknoloji Dersine İlişkin Tutum Ölçeği iseGöçmençelebi (2007)'den Fen Bilgisi Tutum Ölçeği alınarak öğrencilereuygulanmıştır. Çalışmada Betimsel Araştırma Modelleri kullanılmıştır. Araştırmanınevrenini, Kırıkkale ili Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı İlkokul/Ortaokul 5., 6., 7. ve8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise 2012-2013 yılındaBasit Tesadüfi Örnekleme yoluyla Kırıkkale İl merkezinden seçilen 5İlkokul/Ortaokul oluşturmaktadır. Hazırlanan ölçekler, 5. sınıfta toplam 164 (92Erkek/72 Kız) öğrenciye, 6. sınıfta toplam 142 (67 Erkek/75 Kız) öğrenciye, 7. sınıfta toplam 206 (111 Erkek/95 Kız) öğrenciye ve 8. sınıfta toplam 184 (93Erkek/91 Kız) öğrenciye uygulanmıştır.Çalışmada veri toplama aracı olarak anket, ölçek ve test kullanılmış ve verilerinanalizi SPSS 15.0 istatistiksel analiz paket programında yapılmıştır.Fen ve TeknolojiDersi Bilgilerini Günlük Yaşamla İlişkilendirme Ölçeğindeki sonuçlara göre 5., 6., 7.ve 8. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersindeki bilgileri günlük yaşamlailişkilendirmede zorlandıkları, 5., 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin Fen ve TeknolojiDersindeki bilgileri günlük yaşamla ilişkilendirmede 7. sınıfların aile geliri 0-850 TLarasında olan öğrencilerin daha başarılı oldukları; 5., 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerininFen ve Teknoloji Dersi akademik başarı durumları incelendiğinde, 6. ve 8. sınıflarda60-69,99 aralığı `orta` değere, 5. ve 7. Sınıflarda 50-59,99 aralığı `geçer` değerekarşılık geldiği, 5., 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersi akademikbaşarı düzeylerinde; 7. sınıflarda babasının öğrenim durumu üniversite ve üstümezun olanlar ile, 8. Sınıflarda geliri 2500-5000 TL arası olanlar ve babasınınöğrenim durumu lise mezunu olanların daha başarılı oldukları,5., 6., 7. ve 8. sınıföğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersi Bilgilerini uygulama durumlarıincelendiğinde; 5., 6., 7. ve 8. sınıflarda uygulanan ortaokul not sistemine göre 70-84,99 aralığı `iyi` değere karşılık geldiği, 5., 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin Fen veTeknoloji Dersindeki Bilgileri Uygulamalarında, 6. sınıflarda; gelir düzeyi 0-850 TLarasında olanların daha başarılı oldukları, 5., 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin Fen veTeknoloji Dersine İlişkin tutum incelendiğinde; Fen ve Teknoloji Dersine İlişkinTutum Ölçeğinde alınan puanların 4.19-3.4 aralığına karşılık geldiği, bu değeraralığında da `katılıyorum` maddesinin bulunduğu, 5., 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerininFen ve Teknoloji Dersine İlişkin tutumlarında, 8. sınıflardaki aile gelir düzeyi 0-850TL arası olanların tutumlarının daha yüksek olduğu belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | Subjects of science and technology are associated with multiple events in our life.For that reason, it is important that students can learn the concepts and subjects in apermanent way to relate and use the concepts in their daily life.In this study, to determine the usage and relation of concepts with daily life of thesecondary school classes 5,6,7,8, a scale that relate the science and technology withdaily life, academic achievement test for science and technology and an applicationscale are developed. A scale associated with attitude of science and technology isapplied to the students based on Göçmençelebi (2007), where descriptive researchmodels were utilized. The contents of the research consists of 5th, 6th, 7th and 8th gradestudents of primary and middle schools of Ministry of Education in Kırıkkaleprovince. Sampling of the research include 5 primary/middle schools selected withrandom sampling method from Kırıkkale city center in 2012-2013. Scales are appliedto 164 students (92 male/ 72 female) in 5th grade classes, 142 students (67 male/ 75female) in 6th grade classes, 206 students (111 male/ 95 female) in 7th grade classes,and 184 students (93 male/ 91 female) in 8th grade classes.In this work, surveys, scales and tests are utilized as data collection tools and the dataare analysed with SPSS v.15.0 statistical analysis software. According to the resultsof the Scale of Association of Knowledge of Science and Technology Class withDaily Life, 5th, 6th, 7th and 8th grade students exhibit difficulties in associating dailylife with what they have learnt in Science and Technology class. 7th grade studentswith montly income less than 850 TL provide the most successful group. When theacademic achievements status of 5th, 6th, 7th and 8th classes is examined, it is observedthat average scores correspond to the intervals of 60-69,99 at the 6th and 8th classesand valid scores correspond to the intervals of 50-59,99 at the 5th and 7th classes. Themost successful group in academic success are 7th grade students and 8th gradestudents who have at least college graduate father and have high school graduatefathers with 2500-5000 TL monthly income, respectively. Based on the Scale ofApplication of Science and Technology Knowledge, interval of 70-84,99corresponds to 'good' degree for 5th, 6th, 7thand 8th grades. The most successful groupthat can applied their knowledge is 6th grade students with montly income less than850 TL. According to Behavioral Scale Regarding Science and Technology Class,5th, 6th, 7th and 8th grade students scored between 4.19 and 3.4 points that refers to 'Iagree'. The most well behaving group was 8th grade students with montly income lessthan 850 TL out of all. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki kavramları kullanma ve günlük yaşamları ile ilişkilendirme durumlarının belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determining the usage and relation of concepts with daily life in science and technology of the secondary school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10054341 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 418712 | |
dc.description.pages | 239 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı | |