Show simple item record

dc.contributor.advisorSarı, Uğur
dc.contributor.authorŞen, Ömer Faruk
dc.date.accessioned2020-12-09T09:18:51Z
dc.date.available2020-12-09T09:18:51Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/204207
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; ortaokul fen bilgisi öğretmenlerinin öğretime ve öğrenmeye yönelik inançları ve sınıf içi uygulama düzeylerini belirlemektir. Ayrıca öğretim ve öğrenme inançları ile sınıf içi uygulamaları arasında ilişki olup olmadığını tespit etmektir. Çalışmada nitel ve nicel araştırma yöntemi birlikte kullanılmıştır. Öğretmenlerin inançlarının ve sınıf içi uygulamalarının derinlemesine incelenmesi için nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması kullanılmıştır. Fen bilgisi öğretmenlerinin öğretime ve öğrenmeye yönelik inançlarını ile sınıf içi uygulamalarını değerlendirmek amacıyla nitel araştırma yöntemi kullanılırken, inanç ve sınıf içi uygulamaları arasındaki ilişkiyi incelemek için ise nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Sekiz hafta süren çalışma 2013-2014 güz döneminde Kırıkkale merkezde görev yapan 8 Fen Bilgisi Öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Öğretmenler sekiz hafta boyunca gözlemlenmiş ve gözlemlerin sonunda öğretmenlerle öğretime ve öğrenmeye yönelik inançları ile ilgili yarı yapılandırılmış mülakatlar yapılmıştır. Elde edilen mülakat ve gözlem verileri alanyazısı ışığında öğretmen merkezli, öğrenci merkezli ve bu ikisinin bileşiminden oluşan geçişsel olarak gruplandırılarak incelenmiştir.Mülakattan elde edilen verilere göre öğretmenlerden sadece iki tanesinin öğretim ve öğrenmeye yönelik inanışları yenilikçi eğitim anlayışıyla paralellik göstermektedir. Çalışmada yapılan gözlemlere göre öğretmenlerin sınıf içi uygulamaları bir biriden farklılık göstermektedir. Öğretmenlerden üçünün sınıf içi uygulamaları geleneksel, ikisinin geçiş, üçünün ise yenilikçi düzeyindedir. Öğretmenlerin inançları ile sınıf içi uygulamaları karşılaştırıldığında sadece üç öğretmenin inancı ve uygulamaları aynı düzeydedir. Öğretmenlerin inançları ile sınıf içi uygulamalarının farklı olmasının temel nedenleri zaman, materyal, müfredat ve merkezi sınav gibi kısıtlayıcı faktörlerin olması öğretmenleri, öğrencilerin ilgi ve ihtiyacından daha çok bu kısıtlayıcı faktörleri göz önünde bulundurarak derslerini işlemeleri olarak belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is determine the teaching and learning beliefs and classroom practice of elementary science teachers and also relationship between them. Qualitative and quantitative research methods are used together in the study. The case study, one of the qualitative research method, was conducted in order to analyze teaching and learning beliefs and classroom practices of elementary science teachers. While examining the teacher beliefs and classroom practice in the qualitative part of the study, analyzing the relationship between their beliefs and classroom practice in the quantitative part of the research.The study lasting eight week was conducted during the period between September 2013 and January 2014 terms with eight elementary science teachers in Kırıkkale. The teachers were observed for eight weeks and then semi-structured interview related with teaching and learning beliefs was conducted. In the light of research concerning instructional beliefs in literature, the data obtained with observations and interviews were categorized as teacher-centered, student-centered and the composition of both of them called like transitional. Moreover, based on observation result of the study, their classroom practice varies from one another. Classroom practice level of three of them is teacher centered, two of them are transitional, and the rest of them are reform based. Also, when compare their beliefs and practice, only two teachers' data are consistent. The main reasons of the inconsistency between their beliefs and practices determined in the study can be restrictive factors such as time, material, curriculum, center examination so that teachers conduct their lesson according to considering these factors instead of their students' need and interest.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilgisi öğretmenlerinin öğretime ve öğrenmeye yönelik inançları ve sınıf içi uygulamaları
dc.title.alternativeTeaching and learning beliefs and classroom practices of elementary science teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10077596
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid418450
dc.description.pages160
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess