Çok taşıyıcılı kod bölmeli çoklu erişim (MC-CDMA) sistemlerinde alt taşıyıcı tahsisi
dc.contributor.advisor | Seyman, Muhammet Nuri | |
dc.contributor.author | Saçakli, Bircan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-09T09:17:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-09T09:17:32Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-11-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/204154 | |
dc.description.abstract | Çok Taşıyıcılı Kod Bölmeli Çoklu Erişim (MC-CDMA), yüksek hızlı kablolu ve kablosuz haberleşme uygulamalarında kullanılan bir çoklu erişim tekniğidir. Kod Bölmeli Çoklu Erişim (CDMA) ve Dikgen Frekans Bölmeli Çoğullama (OFDM) tekniklerinin bir araya gelmesinden oluşan MC-CDMA teknolojisi, yeni nesil kablosuz haberleşme sistemlerinin gerektirdiği yüksek veri hızında güvenli iletişim sağlamaktadır. MC-CDMA; yüksek spektral verimlilik sağlama, çoklu erişim imkanı sunma ve girişim engelleme gibi avantajlara sahiptir. Bu avantajların yanı sıra sistemin dezavantajları da mevcuttur. Sistemde kullanıcı sayısının artması; kullanıcı başına düşen taşıyıcı sayısının azalmasına ve bunun sonucunda alıcı taraftan alınan verinin bit hata oranının (BHO) artmasına ve kullanıcı başına düşen veri hızının azalmasına neden olmaktadır. Bu sorunu minimize etmek için uygulanan işlemlere alt taşıyıcı tahsis algoritmaları denilmektedir. Genel olarak MC-CDMA sisteminde kullanılan alt taşıyıcı tahsis algoritmaları, iletimde önemli yeri olan alt taşıyıcıları ihtiyaç olunan sayıda kullanıcıya atayarak vericiden gönderilen verinin en az hatayla alıcıya ulaşmasını sağlamaktadır. Bu tezde, Çok Taşıyıcılı Kod Bölmeli Çoklu Erişim (MC-CDMA) sisteminde sistemin kapasitesini artırmak ve verimliliği sağlamak için adil dağılım kriteri kullanarak yeni bir alt taşıyıcı tahsis algoritması geliştirilmiş ve bu algoritmanın performansı farklı kullanıcı sayıları, farklı alt taşıyıcı sayıları ve modülasyon tipleri için diğer algoritmalar ile kıyaslanmıştır. | |
dc.description.abstract | Multi Carrier Code Division Multiple Access is a multiple access technique that is used in high data rate wireless and wireline applications. MC-CDMA technology, which combines Code Division Multiple Access (CDMA) and Orthogonal Frequency Division Multiplexing (OFDM) provides secure transmission at high data rate that require new generation wireless communication systems. MC-CDMA has the advantages of both schemes: high spectral efficiency, multiple access and interference rejection. There is also the disadvantage of the system. Increasing the number of users in the system; decrease in the number of carrier per user and as result of this, the bit error ratio (BER) of received data and data rate per users are caused to increase. The operations applied to minimize the problem are called subcarrier allocation algorithms. Generally, subcarrier allocation algorithms that are used in the MC-CDMA system provide using the bandwidth in the most efficient way and provide access receiver senting data from the transmitter with minimize mistakes by allocation subcarriers that have important role in the transmission. In this thesis, In order to increase the system capacity and provide the efficiency, a new subcarrier allocation algorithm has been developed in Multi Carrier Code Division Multiple Access (MC-CDMA) by considering the fainess criteria and the performance of this algorithm has been compared to the other algorithms for different number of users, different number of subcarriers and modulation types. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Electrical and Electronics Engineering | en_US |
dc.title | Çok taşıyıcılı kod bölmeli çoklu erişim (MC-CDMA) sistemlerinde alt taşıyıcı tahsisi | |
dc.title.alternative | Subcarrier allocation in multi carrier code division multiple access (MC-CDMA) system | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-11-03 | |
dc.contributor.department | Elektrik-Elektronik Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10091900 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 430050 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |