İslâm hukukunda hakiki şahsiyetin başlangıcı ve sona ermesi
dc.contributor.advisor | Genç, Mustafa | |
dc.contributor.author | Demir, Süleyman | |
dc.date.accessioned | 2020-12-09T09:17:01Z | |
dc.date.available | 2020-12-09T09:17:01Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-09 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/204132 | |
dc.description.abstract | Hukukun temelini hak ve şahıs oluşturur. Şahıs hak sahibi olabilen ve haklardan faydalanabilen varlıktır. Şahıs denince akla önce insan gelir ve şahıslar hakikî ve hükmî şahıslar olmak üzere iki kısma ayrılır. Hakiki şahıs insanın kendisidir. Hükmî şahıslar ise belirli bir gaye için bağımsız bir varlık halinde teşkilatlanmış hukuk düzenince kendilerine hak ve borçlara sahip olma ehliyeti tanınmış şahıs ve mal topluluklarını ifade eder. Şahsın haklarından ve görevlerinden söz edebilmek için onun var olması gerekir. İslâm hukukuna göre kişinin şahsiyeti –takdiren de olsa sağ doğmak şartıyla- ana rahmine düştüğü andan itibaren başlar. O var olduğu müddetçe hak ve vecibeleri vardır, şahsiyeti bulunmadığında bunlardan söz edilemez. Bundan dolayı hukukî yönden, şahsiyetin başlangıcı kadar sonu da önemlidir. Şahsiyet ölümle sona erer. Ölümün ne zaman ve nasıl gerçekleştiğinin tespiti de önemlidir. İslâm hukukuna göre şahsiyeti sona erdiren ölümün hakiki ölüm, takdiri ölüm ve hükmî ölüm olmak üzere üç şekli vardır. Şahsiyetin sona ermesi aile, eşya, borçlar ve miras hukuku gibi birçok hukuk alanına tesir eder.Anahtar Kelimeler: Şahıs, Şahsiyet, Hakiki Şahıs, Hükmi Şahıs, Cenin, Ölüm. | |
dc.description.abstract | Rights and individuals form the basis of law. A person is an asset that can be entitled to and benefit from the rights. When the person is mentioned, the human comes to mind first and the individuals are divided into two parts as real and legal persons. The real person is man himself. A legal person refers to a person and a group of persons who have the right to have their rights and debts by a legal order organized as an independent entity for a particular purpose. In order to talk about the rights and duties of the person, he must exist. According to Islamic law, the person's personality - even if the right to be born, albeit apprehended - starts from the moment he falls into the womb. He has the rights and obligations as long as it exists, these can not be mentioned in the absence of personality. Therefore, from the legal point of view, the end of the personality is as important as the beginning. Personality ends with death. It is also important to determine when and how death occurs. According to Islamic law, there are three forms of death that terminate the personality: true death, discretionary death and judicial death. The termination of personality affects many areas of law, such as family, property, obligations and inheritance law.Key Words: Person, Personality, Genuine Person, Judicial Person, Fetus, Death. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.title | İslâm hukukunda hakiki şahsiyetin başlangıcı ve sona ermesi | |
dc.title.alternative | In İslamic law the beginning of genuine personality and termination | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-09 | |
dc.contributor.department | Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10300772 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 600765 | |
dc.description.pages | 80 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |