Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Abdullah
dc.contributor.advisorSarı, Uğur
dc.contributor.authorHarwanto, Untung Nugroho Harwanto
dc.date.accessioned2020-12-09T09:16:13Z
dc.date.available2020-12-09T09:16:13Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/204100
dc.description.abstractFizik genellikle zor bir konu olarak görülmektedir. Fizik, öğrencilerin teoriler, deneyler, formüller, semboller, hesaplamalar ve grafikler gibi farklı durumları anlamasını gerektirir. Fizik problemlerini çözmek için matematik kullanılır, ancak öğrenciler sık sık matematiği nasıl kullanacağını bilemez. Öğrenciler için fiziğin neden zor olduğunu araştırmak üzere birçok çalışma yapılmış ve halen de bu tür çalışmalar yapılmaktadır. Fizikte formülerin karmaşıklığı ve soyutluğu önemli bir sorundur. Öğrencilere karmaşık gelen birçok fizik kavramı, sembolleri veya formülleri basit ifadelerle anlatılabilir. Dolayısıyla formül kullanmaksızın temel fizik konuları için anlamlı öğrenme süreci öğrencilere değerli kazanımlar sağlayabilir. Fizik öğrenmede öğrencilerin karşılaştığı en önemli problemlerden biri de formüllerin matematiksel bağıntısı ve formülleri nasıl kullanılacağı sorusudur. Bu durum sadece zor sorular için değil basit bir fizik sorusu için de geçerli olabilir. Fizik derslerinde formül kullanmaksızın temel fizik konuları öğretilebilir. Sadece fizik prensiplerini açıklamak için değil fizik problemlerini çözmek için de formülsüz fizik kullanılabilir. Bu çalışma Endonezya'daki üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerine uygulanmıştır. Hazırlık sınıfında okuyan öğrencilere formülsüz fizik öğretilmeye çalışılmıştır. Temel fizik konularında iki ayrı sınıfa faklı yöntemlerle ders işlenmiştir. Kontrol grubu olarak rastgele seçilen sınıfta geleneksel yöntemle fizik dersi işlenirken diğer deney grubunda ise formül kullanmaksızın fizik konuları öğretilmiştir. Çalışmada, araştırmacı tarafından geliştirilen kuvvet ve hareket konusuyla ilgili fizik başarı testi her iki grubu da öntest sontest olarak uygulanmıştır. T-testi sonuçlarına göre her iki grubun akademik başarıları arasında deney grubu lehine anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Bu sonuç formülsüz fizik uygulamalarının geleneksel yöntemden daha etkili olduğunu göstermektedir.
dc.description.abstractPhysics is considered as a difficult subject. Physics is difficult because students have to understand with across different representation such as theory, experiment, formula, symbol, calculation and graph. Mathematics can be used to solve physics problems but students often fail how to use mathematics. There was some research exploring on what makes physics difficult and these kind of research are still going on. The complexity and abstraction of the formula is an important problem in physics. The complexity of physical concept, symbol and formula can be explained by a simple expression. Therefore, the use of physics without formula based on meaningful learning can provide a better achievement on introductory physics. One of the most difficult one faced by students in learning physics is on how to use mathematical correlation and equation. This problem is not only for the difficult questions but also they cannot solve the simple physics questions too. Physics without formula can be used to teach the introductory physics. Physics without formula is used not only to explain the principles in physics but also to solve the problems. This study was administered to collage's preparatory class students in Indonesia. The preparatory class students were taught by physics without formula. Two separate classes were taught by different learning method on introductory physics. Students in the experimental group were taught by physics without formula and the students in the control group were separately taught by traditional method of learning physics. In the study, motion and force achievement test was developed by the researchers and explored it into two groups as their pre-test and post-test. According to the statistical t-test result, it was significant difference between these two groups in their academic achievement test. This result indicates that physics without formula applications is more effective than conventional learning method.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFizik ve Fizik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectPhysics and Physics Engineeringen_US
dc.titleKinematik konularında formülsüz fizik öğretiminin akademik başarıya etkisi
dc.title.alternativeThe effect of teaching physics without formulas about kinematic subject on academic achievement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFizik Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10121779
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid444310
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess