Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Abdullah
dc.contributor.authorEkici, Emrah
dc.date.accessioned2020-12-09T09:04:58Z
dc.date.available2020-12-09T09:04:58Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-06-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/203635
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı öğretmenlerinin profesyonelleşme düzeylerini ve öz yeterlik algılarını belirleyerek iki değişken arasındaki olası ilişkiyi tespit etmektir. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel model kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini 2019-2020 eğitim öğretim yılında Kahramanmaraş'ın Elbistan ilçesinde görev yapan öğretmenler oluştururken örneklemi evren içinden tabakalı örnekleme yoluyla seçilen farklı okul kademsinde (okul öncesi, ilkokul, ortaokul, lise) görev yapan 218'i erkek 221'i kadın olmak üzere toplamda 439 öğretmenden oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak ` Kişisel Bilgi Formu`, `Öğretmenlerin Mesleki Profesyonelliği Ölçeği` ve `Öğretmen Öz yeterlik Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS 22.0 istatistik paket programı kullanılarak frekans, yüzde, aritmetik ortalama, bağımsız gruplar için t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yapılmıştır. Ayrıca Öğretmenlerin profesyonelleşme düzeyleri ile öz yeterlik algıları arasındaki olası anlamlı ilişkiyi tespit etmek için pearsonkorelasyon katsayısı hesaplanmış, öğretmen öz yeterlilik düzeyinin, öğretmen mesleki profesyonelleşme düzeyini yordayıp yordamadığını belirleyebilmek için ise çoklu regrasyon analizi yapılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin mesleki profesyonellikleri katılıyorum düzeyinde çıkmıştır. Öğretmenlerin mesleki profesyonellik düzeyleri yaş, eğitim durumu ve eğitim kademesi değişkenlerine göre anlamlı fark göstermezken, cinsiyet ve mesleki kıdem değişkenine göre anlamlı fark göstermiştir. Araştıramada öğretmenlerin öz yeterlik algıları oldukça yeterli düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin öz yeterlik düzeyleri cinsiyet ve eğitim durumu değişkenlerine göre anlamlı fark göstermezken, yaş, görev yapılan eğitim kademesi ve mesleki kıdem yılı değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermiştir. Öğretmenlerin profesyonelleşme düzeyleri ile öz yeterlikleri arasında pozitif yönde ve orta düzeyde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen öz yeterlik algıları öğretmen profesyonelliğini anlamlı bir şekilde yordamakta ve toplam varyansın %22'sini açıklamaktadır.Anahtar Kelimeler: Profesyonelleşme, Öğretmen Profesyonelleşmesi, Öğretmen Öz Yeterliği.
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the possible relationship between the two variables by determining the level of professionalization and self-efficacy perceptions of teachers.While the universe of the research consists of the teachers working in Elbistan district of Kahramanmaraş in the academic year of 2019-2020,the sample of has consisted of a total of 439 teachers, 218 of whom were male and 221 were female, working in different school levels (preschool, primary school, middle school and high school) selected through stratified sampling through the universe.`Personal Information Form`, `Teachers' Professionalism Scale` and `Teacher Self-Efficacy Scale` have been used as data collection tools.Research data have been analyzed using SPSS 22.0 statistical software. Frequency, arithmetic mean and standard deviation values have been calculated to determine the professionalization levels and self-efficacy perceptions of teachers. The 'Independent Group t-test' and 'One Way Variance Analysis' (ANOVA) technique have been used in the professionalization level and self-efficacy perceptions of teachers. In addition, pearson correlation coefficient has been calculated to determine the possible significant relationship between teachers' professionalization levels and self-efficacy perceptions. Multiple regression analysis has been carried out to determine whether the teacher self-efficacy level, which is the independent variable, predicts the teacher professionalization level, which is the dependent variable. According to the results of the research, professional professionalization of the teachers has been found at the level of `I agree `Teachers' perceptions of self-efficacy have been found at the level of `Fairly Adequate`.When the correlation between professionalization levels and self-efficacy of teachers is examined, it has been found that there is generally a positive and moderate relationship between the scales. When multiple regression analysis results regarding predicting teacher self-efficacy perceptions of teacher professionalism are examined; it has been determined that there is a positive, moderate and significant relationship between teacher self-efficacy and teacher professionalism.Keywords: Professionalization, Teacher Professionalization, Teacher Self-Efficacy Page.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin profesyonelleşme düzeyleri ile öz yeterlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between teachers 'professionalization levels and self authority perceptions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-18
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10306526
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid624425
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess