Show simple item record

dc.contributor.advisorMiles, Raymond E.
dc.contributor.authorÖzen, Turhan
dc.date.accessioned2020-12-09T08:52:47Z
dc.date.available2020-12-09T08:52:47Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/203277
dc.description.abstractöz Bu tez Türk ticari vasıta sektöründe bir distribütör şirket olan Otoyol Pazarlama' nın kapalı bir ekonomiden gümrük birliğine ve iç pazar odağından global pazarlara yönelişi sürecinin stratejik yönden analiz ve değerlendirmesini içermektedir. Pazarın mevcut dinamiklerinin incelenmesinin ardından şirketin tarihçesi, bugünkü durumu ve yapısı, mevcut stratejisi, faaliyet alanları ve bunların zaman içindeki değişimi irdelenmiştir. Ardından sektörel analiz bölümünde, Prof. Michael Porter ile Prof. Raymond E. Miles ve Prof. Charles C. Snow' un metodolojileri ışığında sektörel dinamikler ve değişiminin kaynağı olan etkenler ayrıntılı bir şekilde analiz edilmiştir. Son olarak, Otoyol Pazarlama'nın yeni strateji ve hedefleri, şirketin yapısal parçalan olan organizasyon yapısı, süreçleri, sistemleri, insan kaynaklan yönetimi ve yönetim felsefesinin dinamik bir teşkilat ve rekabetçi bir ortam içerisinde `en iyi uyum` u sağlayacak şekilde tasarlanması yönünde incelenmiş ve değerlendirilmiştir
dc.description.abstractABSTRACT This research is based on the strategic audit of Otoyol Pazarlama, a distributor company in Turkish commercial vehicle business, in phase of fast transition from protection to customs union with European Community and from national industry focus to opening to global markets. The existing dynamics of the market have been analyzed followed by a general look to the company, to ite current strategy and operations and their evolution over time. The industry section is a deeper analysis of the current dynamics and future trends based on the combination of the methodologies of Prof. Michael Porter and Prof. Raymond E. Miles and Prof Charles C. Snow. Then the author studied the new strategic direction of the company involving the other building blocks of the organization such as structure, systems, processes, human resources and managerial philosophies to design the `best fit` in a dynamic network and a competitive environment.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleA strategic audit for Otoyol Pazarlama
dc.title.alternativeOtoyol Pazarlama'nın stratejik yönden incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmStrategy
dc.subject.ytmTransportation sector
dc.subject.ytmOrganization
dc.subject.ytmOtoyol Pazarlama
dc.subject.ytmHuman resources management
dc.subject.ytmCompetition
dc.identifier.yokid42852
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid42852
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess