Show simple item record

dc.contributor.advisorTuran, İlter
dc.contributor.authorGölcüklü, Banu
dc.date.accessioned2020-12-09T08:52:38Z
dc.date.available2020-12-09T08:52:38Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/203271
dc.description.abstractÖz Ömrünü tamamlayan köprü elemanlarından dolayı 1980lerin başında Galata Köprüsü'nün yenilenmesi gündeme geldi 1982'de istanbul Büyükşehir Belediyesi, yapılan bir protokolle yeni köprü ile birlikte Eminönü ve Karaköy Meydanlarının düzenlenmesine ilişkin proje ve yapım yetkisini Karayolları Genel Müdürlüğüne devretti. 17 Temmuz 1985 tarihinde yapılan inşaat ihalesinde STFA- Thyssen Konsorsiyumu birinci oldu. Ancak Karayolları, Belediye ve Kredi Kuruluşu arasındaki müzakerelerin zaman alması nedeniyle, kredinin normal akışının sağlanması Ocak 1988'i bulmuştur. Bu duruma ek olarak, STFA'nın köprü teklifinin kapsamında bulunmayan meydan projelerinde yapılan değişiklik ve ilaveler yapım süresini ve maliyetleri arttırmıştır. Nihayet 1992 yılında müfettiş tahkikati sonunda STFA'ya kur farkından dolayı yaklaşık 15 Milyon DM fazladan ödeme yapıldığı iddia edilmişti. Yargıtay yaptığı inceleme sonucunda ödemenin usulüne uygun olarak yapılmadığına dair karar almıştır.
dc.description.abstractABSTRACT In 1980s, the renewal of the Galata Bridge had been put forth because of its costly repairements and safety due to its aging. As a result, in 1982 Istanbul Metropolitan Municipality signed a protocol with the Turkish General Directorate of State Highway, transferring its authority over the construction of the new bridge, along with the arrangements of Eminönü and Karaköy Squares, to the General Directorate of StateHighway. On July 17, 1985, several firms had tendered for the construction of the new bridge and STFA-Thyssen Consortium had been selected for the construction of the new Galata Bridge with its most suitable offer in terms of price and credit conditions made available. However, due to the changes in the project regarding the arrangement of Karaköy and Eminönü Squares and delays in credit payment, the openening day of the bridge had been postponed several times. Moreover, STFA had been accused of charging about 15 Million DM in excess of the contract price. As a result of a court decision, STFA became obliged to pay back the execess amount. men_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBusiness government relations during the construction of Galata Bridge
dc.title.alternativeGalata Köprüsü'nün yapımı sırasında iş alemi-Türk hükümeti ilişkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmİstanbul-Galata Bridge
dc.subject.ytmConsortium
dc.subject.ytmPublic-private sector relations
dc.subject.ytmTender
dc.identifier.yokid42850
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid42850
dc.description.pages16
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess