Show simple item record

dc.contributor.advisorAkyüz, Aygül
dc.contributor.authorAkça, Aylin
dc.date.accessioned2020-12-09T08:52:26Z
dc.date.available2020-12-09T08:52:26Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/203264
dc.description.abstractAKÇA, Aylin. Lise Öğrencilerinde Siber Zorbalığa Maruz Kalma Durumlarının, Etkileyen Faktörlerin Ve Etkilerinin İncelenmesiAmaçBu çalışmada amaç, Lise öğrencilerinde siber zorbalığa maruz kalma durumlarını, etkileyen faktörleri ve etkilerinin incelenmesidir.Gereç ve YöntemAraştırma, İstanbul ili, Şişli ilçe sınırları içerisinde bulunan rastgele örneklem seçimi ile seçilmiş üç lisede okuyan, araştırmaya katılmaya gönüllü 516 öğrenci ile yürütülmüştür. Okulların toplam öğrenci sayısına göre ulaşılabilen grup %41,8 olarak hesaplanmıştır. Veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan veri toplama formu, Siber Mağduriyet Ölçeği ve Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği ile toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programında analiz edilmiştir. Frekans ve yüzde dağılımları, t testleri tablolar halinde gösterilmiş, ölçekler arası korelasyon testi uygulanmıştır. BulgularAraştırma kapsamına giren 516 öğrencinin siber mağduriyet puan ortalamaları 27,40+4,15, benlik saygısı puan ortalamaları ise 21,11+5,81 olarak belirlenmiştir. Anne babası sağ olan, birlikte yaşayan öğrencilerin siber mağduriyet puan ortalamaları daha düşük, tanımadığı kişilerle mesajlaşan, cep telefonuna şifre koyan, gizli numaralara cevap veren ve tanımadığı kişilerle görüntülü konuşma yapan öğrencilerin mağduriyet puanları ise diğerlerine göre daha yüksek olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin siber mağduriyet puanları ile benlik saygısı puanları arasında negatif yönde bir korelasyon olduğu görülmüştür. (r=-0,136, p=,00)SonuçErgenlerin ruh sağlıklarının korunması açısından, siber mağduriyete uğrayabilme riski yüksek, anne veya babası olmayan ya da ayrı olan öğrencilerin, okul sağlığı hemşireleri tarafından yakından gözlenmesi, tüm öğrencilere gizli numaralarla ya da tanımadığı kişilerle görüşmemeleri konusunda eğitim ve danışmanlık verilmesi önerilmektedir.Anahtar Kelimeler Siber Zorbalık, Siber Mağduriyet, Ergen, Ruh Sağlığı, Benlik Saygısı
dc.description.abstractABSTRACTAKCA, Aylin. The Effects of Being Exposed To Cyber Bullying Factors in High School StudentsPurpose The primary purpose of this study is analyzing the impacts of cyber bullying exposure in high school students with its effects on the students. Materials and Methods This research has been conducted with randomly selected 516 volunteering high school students from three different schools in Sisli, Istanbul. This number (516 students) covers %41, 8 of the total students of the three schools. The data in this study has been collected by using Personal Information Form, Cyber Victimization Scale and Rosenberg Self Esteem Scale. This study is a descriptive survey model in 2015-2016 academic years. The collected data has been analysed on SPSS program. The distributions of frequency and percentage have been shown in tables and correlation test has been applied between scales. Findings It has been determined that the average point of cyber victimization is 27,40+4,15. The average point of self-esteem is 21,11+5,81. The average point of cyber victimization of the students who live with their parents is lower than that of the students who correspond with people whom they don't know, who use a password on their cell phones, who answer unknown calls and who make video calls with unknown people. It has been observed that there is a negative correlation between the cyber victimization points and the self-esteem points. (r=-0,136, p=,00)Results It is suggested that adolescents who have a high risk of cyber victimization, who don't get enough support from their parents should be closely observed by the nurses working at their school. It is also recommended that such students should receive training and consultancy about not corresponding with unfamiliar people or not to answer the calls from hidden numbers. Key Words Cyber bullying, cyber victimization, adolescent, mental health, self esteemen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikiyatritr_TR
dc.subjectPsychiatryen_US
dc.titleLise öğrencilerinde siber zorbalığa maruz kalma durumlarının, etkileyen faktörlerin ve etkilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe effects of being exposed to cyber bullying factors in high school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmCybercrimes
dc.subject.ytmCyber Wellness
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmBullying
dc.subject.ytmUnjust treatment
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmSelf esteem
dc.identifier.yokid10113752
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid457405
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineHemşirelik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess