Show simple item record

dc.contributor.advisorTuran, İlter
dc.contributor.authorErgüngör, Özgür Emre
dc.date.accessioned2020-12-09T08:52:04Z
dc.date.available2020-12-09T08:52:04Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/203247
dc.description.abstractÖZET Türkiye'de devletin iş dünyası üzerinde tartışılmaz bir gücü vardır. Her ne kadar, son on yıl içerisinde belli bir otonomi kazanıldıysa da, iş dünyasının kendisini eski alışkanlıklarından kurtarması mümkün olmamış ve bu da devletin her zamanki gibi yine tek güç olarak kalmasına sebep olmuştur. Bu durum aşağıdaki A.Ç. şirketinin durumunda da açıkça görülmektedir. Gemlik Gümrükler Müdürlüğü, şirketten yasalara uygun olmayan bir gümrük vergisi talep etmiş ve gelişmeler sonucunda her ne kadar Bakanlıkla bu konuyu görüşmek ve karara mahkeme kararıyla itiraz etmek mümkün olmuşsa da, kanunda değişiklik yapılması söz konusu olduğunda kimsenin elinden birşey gelmemiştir. Bu durum aynı zamanda Türkiye'deki çıkar gruplarının kurumsallaşmamış yapısına da bir örnektir. Pekçok şirket yıllar boyunca aynı problemle karşılaşmışsa da, yakın geçmişe kadar birlikte hareket edilememiştir. Bu aynı zamanda Türkiye'nin yasal yapısının buna imkan tanımamasından da kaynaklanmıştır. iv
dc.description.abstractAbstract The government has an indisputable power over the Turkish business world. Although the business tried to acquire some autonomy during the last ten years, it could not liberate itself from the habits of the past, which lets the government be omnipotent as it has always been. This is clear from the following case of the A.Ç. Company where the Company was asked by the Directorate of Customs of Gemlik to pay an unjust Customs duty. Development of the events showed that they could contact with the Ministry to discuss the practice and object to the decision through the Court but they could not do anything when the government changed the law. The case is also an example to the uninstitutionalized structure of the interest groups in Turkey. Although many companies faced the same problem for many years, they could not react jointly until very recently. This may also be attributable to the inappropriate legal framework in Turkey. men_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAn Analysis on business government relations
dc.title.alternativeİş dünyası devlet ilişkileri üzerine bir inceleme
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmCustoms
dc.subject.ytmLabour courts
dc.subject.ytmPublic-private sector relations
dc.identifier.yokid42841
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid42841
dc.description.pages52
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess