Lise öğrencilerinin antidepresan kullanma durumları ve bunu etkileyen faktörlerin belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Akyüz, Aygül | |
dc.contributor.author | Sezgen, Asli | |
dc.date.accessioned | 2020-12-09T08:51:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-09T08:51:25Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/203222 | |
dc.description.abstract | Lise Öğrencilerinin Antidepresan Kullanma Durumları ve Bunu Etkileyen Faktörlerin BelirlenmesiAmaç: Bu araştırma lise öğrencisi gençlerde antidepresan kullanım durumlarını ve bunu etkileyen faktörleri belirlemek amacı ile gerçekleştirilmiştir. Gereç-Yöntem: Araştırma Şişli İlçesinde bulunan Anadolu ve Meslek liselerinden basit rastgele örneklemi ile seçilmiş birer okulda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Anadolu ve Meslek liselerinde öğrenim gören toplam öğrenci sayısı 1763 kişi oluşturmuştur.Araştırma kapsamına giren toplam 464 öğrenci bulunmaktadır. Örneklem büyüklüğü dikkate alındığında araştırmaya katılım oranı %37,99 olarak hesaplanmıştır. Anket aracılığıyla elde edilen veriler SPSS paket programında frekans ve yüzdelik değerler biçiminde çözümlenmiştir. Antidepresan kullanımı ile ikili değişkenler arasındaki ilişki için Ki-kare testi uygulanmıştır.Bulgular: Araştırma kapsamına giren 464 öğrenciden %5,6'sı şu anda olmak üzere, %7,1'inin lise yaşamının herhangi bir döneminde antidepresan kullandığı belirlenmiştir. Antidepresan ilaç kullanan öğrencilerin %19,2'si doktor önerisi dışında antidepresan kullanmaktadırlar. Öğrencilerin kız öğrenci olması, 12. sınıfta okuyor olması ve ailede antidepresan ilaç kullanımının olması antidepresan ilaç kullanımını etkilemektedir.Sonuç: Okul sağlığı hemşirelerinin ve ruh sağlığı hemşirelerinin ergenlerde ilaç kullanım oranlarının beklenenden yüksek olduğunun farkında olmaları, reçetesiz kullanımı önleyici faaliyetler düzenlemeleri ve reçeteli kullanımda doğru tedavinin sağlanmasında ergenlere etkili danışmanlık yapmaları önemlidir. | |
dc.description.abstract | SEZGEN, Aslı. The use of Antidepressant and identiftying factors that affect for High School Students.Purpose: Even though there are limited data in regards to the use of anti-depressant prescriptions, there has not been enough research completed in explaining the reasons of using anti-depressants and the dosages. The purpose of this research is to define youth using anti-depressants without prescription.Material-Method: The field of research is 486 students from 2 high schools in the province of İstanbul. Because of wrong marking and missing items, 22 students were excluded the research. Every item determines a behavioural feature related to depression. In the analyses of the data percentage values, k square and t- test were used.Findings and Results: 464 of them have been taken into consideration. It was discovered that 7.1% of them, used depression medicines in any period of their high school times and 5.6% are currently using depression medicine. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Hemşirelik | tr_TR |
dc.subject | Nursing | en_US |
dc.title | Lise öğrencilerinin antidepresan kullanma durumları ve bunu etkileyen faktörlerin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | The use of antidepressant and identiftying factors that affect for high school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Antidepressive agents | |
dc.subject.ytm | Drug utilization | |
dc.subject.ytm | Drug prescriptions | |
dc.subject.ytm | Substance-related sdisorders | |
dc.subject.ytm | Adolescents | |
dc.identifier.yokid | 10105529 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KOÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 440276 | |
dc.description.pages | 73 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |