Show simple item record

dc.contributor.advisorDaşer, Şayeste
dc.contributor.authorErdinç, Senem
dc.date.accessioned2020-12-09T08:51:16Z
dc.date.available2020-12-09T08:51:16Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/203215
dc.description.abstractÖz Bu araştırmanın amacı Balsu Pazarlama'nın Capri-Sun markası ile Rusya pazarına giriş stratejisini oluşturmaktır. Stratejinin kurulması için yapılan ilk çalışma Rusya'nın ülke profilinin çıkarılmasıdır. Böylece Rusyanın kültürel ve ekonomik dinamikleri anlaşılmıştır. Bu alt yapı daha sonra endüstri analizi sırasında kullanılmıştır. Rus içecek endüstrisi hakkındaki sinirli bilgiler, araştırmacıyı büyük enternasyonel firmaların pazardaki durumunu incelemeye itmiştir. Edinilen bilgiler sonucunda yapılan karşılaştırma ve `SWOT analizi`, Balsu Pazarlamanın kapasitesinin anlaşılmasını sağlamış ve bunun sonucunda giriş stratejileri belirlenmiştir.
dc.description.abstractABSTRACT Main purpose of this study is to set up the market entry strategy of Balsu Pazarlama with the Capri-Sun brand to Russian market. To be able to suggest an entry strategy, the first step is to work on the country profile of Russia and understand the cultural and economic dynamics. With this base the industry analysis is easier and comprehensive. The limited sources about the Russian soft drink industry gives opportunity to analyze the main multinationals in the market, Coca-Cola and Pepsi-Cola, and conduct a SWOT analysis with comparison of them. SWOT analysis (Strengths, Weaknesses, Opportunity, Threats) gives the basis to pick up the capabilities of Balsu Pazarlama. This enables me to propose the entry strategy to Russian market. As a result, the four P's ( Product, Price, Place, Promotion) are taken separately and recommendations on them are given based on the Russian market structure. Illen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMarket entry and marketing strategy implications to Balsu Pazarlama in the Russian market
dc.title.alternativeBalsu Pazarlama'nın Rusya pazarına giriş stratejisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmRussia
dc.subject.ytmForeign firms
dc.subject.ytmMarket research
dc.subject.ytmExport
dc.subject.ytmSwot analysis
dc.identifier.yokid42830
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid42830
dc.description.pages45
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess