Show simple item record

dc.contributor.advisorMiles, Raymond E.
dc.contributor.authorSaruhan, Kamil
dc.date.accessioned2020-12-09T08:49:18Z
dc.date.available2020-12-09T08:49:18Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/203134
dc.description.abstractoz Bu çalışmanın amacı steril cerrahi ameliyat ipliği dalında faaliyet gösteren üretici bir şirket için stretejiler geliştirmeye çalışmaktır. Anlatılan şirket 25 yıllık, ulusal bir aile şirketi olup üretim ve pazarlama dalında çalışmaktadır. Türkiye'deki cerrahi malzeme pazarı, ithalata açık olmasından dolayı, çok rekabetçi bir pazardır. İlk yıllarında pazara iyi bir giriş yapan şirket bugün özellikle de ekonominin küreselleşmesi ile ciddi tehditlerle karşı karşıyadır. Bu çalışmada ameliyat ipliği pazarı, hastahane malzemesi pazarının bir parçası olarak ve özellikle Türkiye pazarı göz önünde tutularak incelenmistir. Şirketin operasyonu da kısaca anlatılarak okuyucu bilgilendirilmiş, rakiplerin pazardaki durumu, stratejileri, yapılan ve kuvvetli ve zayıf yanlan incelenmiştir. Yapılan bu endüstri analizi ışığında, şirketin geleneksel politikaları tekrar gözden geçirilmiş, yeni olanaklar aranmıştır. Çalışmanın sonunda gelecekte şirketin başardı olması için gerekli görünen yapısal, stratejik ve insan kaynaklan yönetimi değişiklikleri tavsiye edilmiştir. iv
dc.description.abstractABSTRACT An attempt is made to find and formulate competitive strategies for a sterile surgical suture manufacturing company. The company described is a 25 year old, family-owned, local manufacturer and marketing company in Turkey. The suture market in Turkey, being open to multinational companies, is a very competitive. After a successful entrance to the markets, the company, today, faces serious challenges due to the globalization of the economies. The study analyses the suture industry as part of the disposable hospital supply industry with special emphasis on the turirish market The business system is also included to familiarize the reader with the operation. The competitors are analyzed and their structures and strategies are considered to reveal their strengths and weaknesses. The strategy of the company is reviewed and new options for the future are considered. The changes in the structure, strategy and human resources management are recommended to reposition the company. men_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDoğsan and its business strategy
dc.title.alternativeDoğsan A.Ş.'nin stratejisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSurgery
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmStrategic analysis
dc.subject.ytmMedical supplies
dc.subject.ytmHuman resources management
dc.identifier.yokid42858
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid42858
dc.description.pages44
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess