Show simple item record

dc.contributor.advisorMiles, Raymond E.
dc.contributor.authorUzun, Ali Tarik
dc.date.accessioned2020-12-09T08:49:14Z
dc.date.available2020-12-09T08:49:14Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/203131
dc.description.abstractOZ: Türk otomobil pazarının lideri Tofaş, strateji, yapı, proses ve yönetim felsefesi açılarından incelenmiştir. Avrupa Topluluğu ile gerçekleşecek olan gümrük birliği öncesinde mükemmeliyete ulaşmak Tofaş'ın rekabet gücü açısından son derece önemlidir. Bu ise yukarda bahsedilen karakteristiklerin birbirini tamamlayan bir bütün halinde biraraya getirilmesi ile sağlanacaktır. Tofaş, hızlı ve etken bir biçimde hareket edebilen bir Analyzer olarak hızla büyüyen Avrupa otomobil pazarında rekabet edebilmesi için ölçek ekonomisine ulaşması gerekmektedir. Bu ise Türkiye Ekonomisinin ve kişi basma milli gelirin stabilitesine ve büyümesine bağlıdır. Böylece toplam otomobil talebi artacaktır. Ayrıca Devletin ve müşterilerin otomobili bir nev'i lüks mal ve yatınm aracı yerine dayanaklı tüketim malı olarak algılamaları sağlandığı takdirde, otomobil üzerindeki satış vergi yükü azalacak ve buna bağlı olarak dahili otomobil talebi artacaktır. Sonuç olarak, ölçek ekonomisi arzı ile artan otomobil talebi daha yüksek bir noktada kesişerek denge noktasma ulaşacak ve buradan sağlanacak kaynakla Tofaş, gümrük birliği içerisinde de pazardaki liderliğini ve rekabet gücünü koruyacaktır. ıı
dc.description.abstractABSTRACT: Tofaş, the leader of the Turkish automobile market, has been audited from a point of view of strategy, structure, process and managerial philosophy. Reaching excellence before the upcoming EC Customs Union is vital for Tofaş's strength in competition. This will be achieved by bringing together the characteristics mentioned above in a complete and complementary manner defined as `tight fit`. Tofaş as an analyzer; that means a fast and efficient mover, should reach economies of scale in production in order to compete in the rapidly growing European automobile market. This depends on the stability and growth of the Turkish economy and consequently the income per capita. This will increase the aggregate demand for automobiles. Also by changing the Government and customer perception of automobiles from luxuories goods and investment instruments to durable consumer goods will lower the tax burden on automobile sales and increase the domestic automobile demand. Ultimately, the supply of the economies of scale and the increased demand will intercept in a much higher equilibrium point where Tofaş can generate the needed sources to maintain it's market leadership and compete within the EC Customs Union.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleStrategic audit of TOFAŞ: A Koç Holding / FIAT Sp.A. joint venture
dc.title.alternativeBir Koç Holding / FİAT Sp.A. iş ortaklığı olan TOFAŞ'ın stratejik yönden incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmKoç Group
dc.subject.ytmJoint ventures
dc.subject.ytmTurkish Automotive Factory Inc
dc.subject.ytmAutomobile sector
dc.subject.ytmStrategic management
dc.identifier.yokid42857
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid42857
dc.description.pages38
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess