Show simple item record

dc.contributor.advisorDaşer, Şayeste
dc.contributor.authorTomruk, Murat
dc.date.accessioned2020-12-09T08:49:05Z
dc.date.available2020-12-09T08:49:05Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/203125
dc.description.abstractoz Türkiye bilgi teknolojisi sektörünün önde gelen bilgisayar firmalarından birisi, bilişim hizmetlerine daha çok ağırlık verebilmek amacı ile firmanın yapısını yeniden değerlendirme aşaması ile karşı karşıyadır. Makro-mikro çevresel faktörler ve yoğun rekabet ortamının yarattığı pazar koşullan, bilgisayar firmasını, mevcut hedeflerini, stratejilerini dengelerini gözden geçirmeye zorlamaktadır. Bilgisayar firmasının bilişim ve müşteri hizmetleri alanında daha yaratıcı olup rakiplerin önüne geçmesi gerekmektedir. Bunun paralelinde firmanın mevcut pazarlama ve satış yöntemlerinde daha girişimci bir yaklaşımı olması gereklidir. Şirketin organizasyon yapısının matris ve yalın olarak yeniden düzenlenmesi zorunludur. Beşeri kaynaklar alanında ise yeni maaş sistemleri ve eleman alma kreterleri ile insana daha fazla yatırım yapılabilecek bir yöntem belirlenmelidir. Tanımı yapılan stratejinin başarılı bir şekilde uygulanmasına engel teşkil edebilecek sorunların belirlenmesi için, stratejinin istikrar, uyum, avantaj ve yapılabilirlik açısından değerlendirilmesi gerekmektedir. IV
dc.description.abstractABSTRACT A computer company, as one of the leading Information Technology providers in Turkey, is currently facing a major challenge of re-engineering its organization to become a more information services oriented company. The macro- micro environmental factors and the fiercely competitive market conditions are forcing the computer company to review its current missions, strategies and fit. The computer company has to adopt a prospector approach in information and customer services fields in order to create a competitive edge. In parallel, it should become more pro-active in marketing and sales functions. The organizational structure must be re-engineered to a lean-matrix system. The human resources policies should tend toward human investment model with new paying schemes and recruitment criteria's. A strategy evaluation of consistency, consonance, advantage and feasibility would show the possible barriers for successful implementation. inen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleStrategic audit of a computer firm
dc.title.alternativeBir bilgisayar firmasının stratejik değerlendirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmInformatic services
dc.subject.ytmCustomer services
dc.subject.ytmCustomer services
dc.subject.ytmStrategy
dc.subject.ytmComputer sector
dc.subject.ytmInformation technology
dc.subject.ytmMarket analysis
dc.identifier.yokid42856
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid42856
dc.description.pages43
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess