Show simple item record

dc.contributor.advisorDaşer, Şayeste
dc.contributor.authorDemiralp, Şafak
dc.date.accessioned2020-12-09T08:46:16Z
dc.date.available2020-12-09T08:46:16Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/203030
dc.description.abstractoz Günümüzde tüketici davranışlarının yakından takip edilmesi, firmaların rekabet güçlerini arttırmaları yönünden çok önem kazanmıştır. Pazarlama yönü güçlü olan firmaların ortak özelliği tüketicilerine sağladıkları memnuniyettir. Bu amaçla bu tez, Türkiye'de bulunan bir firmanın pazarlama fonksiyonunun incelenmesi üzerine, dört ana bölümden oluşmuştur. İlk bölümde, Türkiye'deki konserve ton balığı pazarı, ele alınan firma (Kerevitaş) ve ürünü hakkında genel bilgi verilmiştir. İkinci bölümde, tüketici davranışlarını çeşitli yönlerden ele alan incelemeden bahsedilmiştir. Kullanılan araştırma metodolojisi, veri analizi ve bulgular sunulmuştur. Bu pazar araştırması, konserve ton balığı pazarındaki reklam, fiyat, ve dağıtım fonksiyonlarını temel almıştır. Ana amaç, genel olarak konserve ton balığı alım ve tüketim şekilleri hakkında' bilgilenmek ve tüketicilerin piyasadaki üç ana markanın çeşitli özelliklerine yaklaşımını incelemekti. Üçüncü ve dördüncü bölümler incelemenin sonuçlan ile önerilerden oluşmaktadır. IV
dc.description.abstractABSTRACT Careful monitoring of consumer behavior of the consumers has become a crucial tool for companies to gain competitive edge in this century. The common characteristic of the market-oriented companies is the satisfaction they provide to their customers. In this spirit, this thesis consists of four main chapters in which a company in Turkey and its marketing experience are examined. The first chapter consists of information about the canned tuna fish market, the company (Kerevitaş), and the canned tuna fish product of Kerevitaş (Superton). In the second chapter, a survey which intends to assess various aspects of consumer behavior is discussed. The research methodology which was used, data analysis, and the findings are presented. The survey deals with three issues that are related to the advertising, pricing, and distribution functions in the canned tuna market. The major purpose of the survey was to gain more insight about the purchasing and consumption patterns of canned tuna fish in general and perceptions of three major brands in terms of some key attributes in particular. The third and the fourth chapters contain the conclusions of the survey and the recommendations, respectively. Illen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleConsumer behavior application in the canned tuna fish market: The case of superton
dc.title.alternativeKonserve ton balığı piyasasında tüketici davranışlarına ilişkin bir uygulama: Süperton
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTunny
dc.subject.ytmFish preserves
dc.subject.ytmCanned
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.identifier.yokid53928
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid53928
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess