Türkiye`de karikatür sanatının basındaki yeri
dc.contributor.advisor | İçel, Kayıhan | |
dc.contributor.author | Turgut, Erhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-08T23:22:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-08T23:22:02Z | |
dc.date.submitted | 1986 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/202550 | |
dc.description.abstract | BÖLÜM X ÖZET*XARGI VE YORUM â- ÖZEX Bö araştırmanın konusu `Türkiye de Karikatür Sanatının Basındaki yeri` dîr »Araş tırmanın sağlıklı olması açısından, Kari katürün doğuşundan günümüze kadarki bütün evreleri `tek tek ele alınarak incelenmiş tir. Mağara resimlerindeki/ karikatürsel özel liklerden başlanarak, Rönesans Döneminde kî ilk karikatür örnek* leri basının gelişmesi ile birlikte ele alınmıştır. Daha sonralci alt bölümlerde karikatürün belirgin olarak 19. i**. da Avrupa da gazetelerde yer alması ve 2l*xY.Y gösterdiği büyük aşama ince - lenmiştir. Basın ve Karikatür İlişkisini araştırmada belirgin ola rak açıklamak için tarihsel süreci araştırma kapsamı iğine alın masında yarar görülmüştür.Böylece konunun daha geniş çerçevede irdelenmesi sağlanmıştır* Karikatürün çeşitli tanımları, kelime kökeni olarak îtai yancadan geldiği ayrı bir bölümde açıklanmıştır. ~ Türk Karikatür Sanatının gelişme side İki ayrı bBlümde incelenmiştir. Birinci bölümde ilk mizah gergisi Djtojen den, baş ianarak Cnmhvriyete kadarki bölümdür.Karikatür bu yıllarda ol dukça hızlı bir şekilde gelişmiştir.Bunda Avrupa da bulunanar. Jön Türklerin büyük katkısı olmuştur. Karikatürü dönemin padi - şahma karşı araç olarak kullanmışlardır. II. Meşrutiyet îlan `. edildiğinde onlarca mizah dergisi arka arkaya yayınlanmıştır. Fakat bunların çoğu uzun süreli olmamışlardır. Cumhuriyet Dönemi Türk Karikatürü de ayrı bir bölümde incelenmiştir. Bu yıllarda da karikatür Cumhuriyet in ilanından sonraki yıllarda smırlandılmayla karşılaşmıştır. Cemal Nadir IJ.Jiünya savaşı yıllarında Türk Karikatürüne damgasını vurmuş tur. Cfyıllar m fsnq çizerleri Ondan etkilenmişlerdirîBu gen^ çizerler, 1950 lerden sonra `Fürk karikatürüne büyük katkılar yapmışlardır. Yazısız Karikatür bu dönemde başlamıştır. Bugün O yılların genç çizerleri trstalaşarak basında ektinîiklerini de vam ettirmektedirler. I960 dan sonraki politik ve toplumsal ge lişmelere paralel olarak karikatürde içerik olarak farkılaşma- lar başlar. Siyasal ve toplumsal konuları başlıca konuları o - luşturur.1980 lere kadar böyle devam eder. Türk Mizahı nın büyük ismi Gırgır ayrı bir bölümde ince lenmiş tir. Mizah dergileri ve genel olarak dergiler incelenerek genel bir bakış açısı sunulmuştur. Yapılan araştırma sonucu Türk Karikatürü 'nün basında ki magazinleşmeye paralel olarak artımıştır.Bu tür gazetelerde ki eklerde karikatür sayfaları magazin bir anlayışla ele alınmış tır. Çizelgeler düzenlenerek karşılaştırmalı olarak karikatürün ^ diğer öğelere göre oranlaması yapılmıştır. Türler ve oranları cm olarak belirtilmiştir. Band desen ve komik türde karikatürler basında önemli ölçüde yer almaktadır. | |
dc.description.abstract | en_US | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Gazetecilik | tr_TR |
dc.subject | Journalism | en_US |
dc.title | Türkiye`de karikatür sanatının basındaki yeri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 182003 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 150787 | |
dc.description.pages | 65 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |