Osman Hamdi`nin tablolarında gerçekle ilişkiler
dc.contributor.advisor | Yetkin, Şerare | |
dc.contributor.author | Demirsar, Vesile Belgin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-08T23:03:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-08T23:03:35Z | |
dc.date.submitted | 1987 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/202033 | |
dc.description.abstract | Osman Hamdi'nin Tablolarında Gerçekle İlişkilerOsman Hamdi Bey ülkemizin sanat alanındaki en renkli ve tanınmış simalarından biridir. Başarılı bir bürokrat ve arkeolog olmasının yanında Türk resim sanatına da yön veren çok başarılı bir ressamdır. Döneminin diğer ressamları gibi Osman Hamdi Bey'de Paris'te eğitim görmüş ve hocalardan özellikle Gérome'un etkisinde kalarak Oryantalist üslupta eserler vermiştir. Bu tezde Osman Hamdi'nin tablolarında görülen yapılar ve objelerin gerçekleriyle karşılaştırılması ve tablolarının bu yönden incelenmesi amaçlanmıştır.Yapılar ve objeler tek tek tesbit edilmiş, Hamdi Bey'in bunları tablolarına nasıl aktardığı, ne derece gerçeklerine sadık kaldığı belirlenmiştir. Detaylarda çok gerçekçi, mimaride ise birtakım birleştirmelerle çok başarılı kurgusal mekânlar yarattığı sonucuna varılmıştır. Zaman zaman figür kullanımı açısından eleştirilen Osman Hamdi'nin bugün için belgesel nitelik kazanmış olan tabloları Türk resim sanatının gelişim çizgisi içinde çok önemli bir yere sahiptir. | |
dc.description.abstract | Relations with the reality in Osman Hamdi's Paintings Osman Hamdi Bey, is one of the most colourful and reputed person in Turkey's art history. Besides being a successful bureaucrat and archaeologist, he is a very successful painter who also gave direction to Turkish painting art. Like other painters of the period, Osman Hamdi Bey studied in Paris and painted artefacts in the Orientalist style, especially under the influence of Gérome. In this thesis, it is aimed to compare the architecture and objects seen in the paintings of Osman Hamdi with the objects themselves in reality and to examine the paintings in this aspect. Buildings and objects were identified one by one, and they were determined according to how Hamdi Bey transferred them to his paintings and how much he was loyal to the reality of them. In conclusion it is understood that in the details they were very realistic, and in architecture it is a result of creating several successful fictive spaces with a combination of architectural elements. Osman Hamdi, who has been sometimes criticized in terms of the use of figures, has a very important place in the development of Turkish painting art whose paintings today has gained documentary qualification | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.subject | Art History | en_US |
dc.title | Osman Hamdi`nin tablolarında gerçekle ilişkiler | |
dc.title.alternative | Relations with the reality in Osman Hamdi's paintings | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sanat Tarihi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10187837 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 490942 | |
dc.description.pages | 279 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |