Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgüner, Mustafa Tayfun
dc.contributor.authorArslan, Hicabi
dc.date.accessioned2020-12-08T19:53:56Z
dc.date.available2020-12-08T19:53:56Z
dc.date.submitted1993
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/196708
dc.description.abstractÖZET Kurumların, kuruluşların, işletmelerin, kaynaklarının sınırlı olması; bası faaliyetleri hakkıyla yerine getirme sanısını ortadan kaldırmaktadır. Bu yüzden kurum içinde değişik faaliyet birimleri arasında bir öne geçme, kurumun imkanlarından (özellikle bütçesinden) kendilerine daha fazla pay ayrılma¬ sı ve kurumun içinde daha fazla söz sahibi olma arzusu gibi sebeplerle bir rekabet vardır. Çoğu zaman özellikle de mali kaynakların azaldığı dönemlerde, halkla ilişkiler birimi, kurumun amaçlarına ne ölçüde hizmet ettiğini somut bir şekilde göstermeli, en az diğer birimler kadar kurumun amaçlarına hizmet etmede önemli bir fonksiyonu olduğunu ispat ederek kendini kabul ettirmelidir. Halkla ilişkiler herşeyden önce yönetsel bir ortamda yer almaktadır. Gerek uygulayıcılar, gerek hedef alınan kamu ( ya da kitle ) açısından insan davranışına ve bu davranışın ekilenmesi ya da değiştirilmesine yönelik bulunmaktadır. Halkla ilişkilerde iletişim daima örgütlenmiş (organizasyonel) bir yapı ile örgütlü ya da örgütsüz birey, grup 35ve topluluklar arasında gerçekleşmektedir. Halkla ilişkiler, bir yönetsel işlev olarak verimlilik ve etkililik sorunları ile karşı karşıya bulunmaktadır. Bu ortam içinde halkla ilişkiler önce kuruluş içinde, kuruluş ile kitle arasında karşılıklı anlayış ve kabulün gerçekleşmesi zorunluluğunun kabulüne, sonra kuruluş ile kitle arasında karşılıklı olarak amaç, tutum ve eylemlerin kamu yararı etrafında bütünleştirilmesine, bu konuda onay ya da görüşbirliği yaratılmasına ve böylece demokrasinin işlerliğinin geliştirilmesine yönelik bulunmak- tadır. Bununla beraber iletişimi başlatan kuruluşun, bu olaya nasıl baktığına, yönetimin duyarlılığının ölçüsüne, halkla ilişkilerin ne ölçüde bir yönetim anlayışı ve uygulaması olabileceğine, ne ölçüde ve ne tür uzmanlığa dayanacağına, kuruluş içinde hangi alanlarda gelişip, ne tür yetki ve işlevlere sahip olabileceğine, ne ölçüde ve ne tür uzmanlığa dayanacağına, Halkla ilişkiler eğitiminin üst kademeye mi yoksa birimde çalışanlara mı yönelik olması gerektiği ve bu eğitimin içeriği gibi konulara yönelik soruların cevaplanması zorunlu olmaktadır.işletme ile çevresi arasındaki bağımlılık, gelişen iletişim ve ulaştırma teknolojisi ile iyice artmıştır. Halkla ilişikler çalışmalarının amacı, işletmenin çalışmalarını, sosyal çevrenin beklentilerine göre adapte etmektir, işletmenin kâr yanında genel kamu yararını da gözetmesi gerekir. Böylece, sos yal çevrenin ekonomik ve ekonomik olmayan ihtiyaç ve isteklerine yöneticilerin duyarlı olması gerekmektedir. Sağlam ve düzenli bir demokratik toplumda, halktan bilgi alma ve halka bilgi verme, bir başka deyimle enformasyon hizmetleri, moral ve sosyal nitelikte bir hak ve aynı samanda bir görevdir. Böylece bilimsel biçimde anlaşılmış ve iyi örgütlenmiş bir halkla ilişkiler hizmetinin, amaca ulaşmak için ne denli etkili bir araç olduğu ortaya çıkmış olmaktadır. Gerçekten, samanımızın işletmeleri ve kamu yönetimleri için halkla ilişkiler hizmeti bir zorunluluk ve ödev sayılmaktadır. Bu nedenle bilinçli ve amaca ulaşacak biçimde planlanmış bir Halkla ilişkiler Eğitim ve Uygulama Programı maliyeti ne kadar yüksek olursa olusun kaçınılmaz olmuştur.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleÖrgütlenmiş yapılarda halkla ilişkiler eğitimi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmIn service training
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmPublic relations
dc.identifier.yokid25654
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid25654
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess