Show simple item record

dc.contributor.advisorGençyılmaz, Mehmet Güneş
dc.contributor.authorToraman, Özlem
dc.date.accessioned2020-12-08T18:49:21Z
dc.date.available2020-12-08T18:49:21Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/194871
dc.description.abstractÖZET : Dünya, hızlı bir değişim dönemi içinde bulunmaktadır.Artan iç ve dış rekabet, işletmelerde daha iyiyi, daha güzeli çok daha düşük maliyet ile üretme zorunluluğu yaratmaktadır. Bu nedenle işletmeler, Toplam Kalite Yönetimine ve Toplam Kalite Yönetiminin esas amaçlarından biri olan proses geliştirme-iyileştirme konusuna ağırlık verme gereği duymak tadırlar. Yapmış olduğum inceleme 7 ana bölümden meydana gelmektedir ; Birinci bölümde,Toplam Kalite Yönetiminin esasının sadece Kalite Kontrol fonksiyonunun faaliyeti olmadığı, organizasyon genelinde birbirine bağımlı çok fonksiyonlu bir kalite faaliyeti olduğu vurgulanmış ve sürekli gelişimin organizasyon için önemi açıklanmıştır. İkinci bölümde, Kalitenin babası olarak bilinen Deming 'in 14 ilkesi ve bu ilkelerin sürekli iyileştirme çalışmalarında anlaşılabilir ve uygulanabilir olması için açıklamaları verilmiştir.İşletmelerin sürekli iyileştirme konusundaki başarılan bu 14 ilkenin eksiksiz olarak uygulanması ile mümkündür. Üçüncü bölüm, Sürekli iyileştirmeyi sağlayacak takımların kurulması, çalışma esasları, başarısızlık nedenleri, ilerleme alanlarının belirlenmesi ve takımların fağladıkları faydalara ayrılmıştır..Takımların iyi kurulması başarılı bir iyileştirme çalışması için şarttır. Dördüncü bölümde, Prosesi gözden geçirme ve geliştirme çalışmalarındaki mevcut aşamalar, programın oluşturulması, prosesin tanımlanması, geliştirilen proseslerin doküman halinegetirilmesi ve proses gözden geçirme geliştirme çalışmalarının sağladığı faydalar anlatılmaktadır. Beşinci bölüm tamamı ile proses problemlerinin önlenmesi konusuna ayrılmıştır. Problemlerin çıkmadan önlenmesi, zaman, işçilik ve para kayıplarını da ortadan kaldırmaktadır. Altıncı bölüm, Proses problemlerinin önlenmesine yardımcı olan Hata Türleri ve Etkileri Analizi' ne (HTEA) ayrılmıştır.HTEA iki ana başlık altında incelenmektedir. Tasarım HTEA. Proses HTEA Bu bölümde sadece Proses HTEA açıklanmış ve aşamaları konu edilmiştir. Yedinci bölüm, X firmasından bir Proses HTEA çalışmasını kapsamaktadır.Bu çalışmada yardımı geçen X firması çalışanlarına çok teşekkür ederim. n
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleToplam kalite yönetiminde proses geliştirme ve uygulama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmProcess design
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.identifier.yokid41951
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid41951
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess