Show simple item record

dc.contributor.advisorÇatalca, Huriye Hüriyet
dc.contributor.authorVural, Özle
dc.date.accessioned2020-12-08T17:02:52Z
dc.date.available2020-12-08T17:02:52Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/191851
dc.description.abstractÖZET Bugün artık iş dünyasından, özellikle gelişmiş ülkelerde hizmet sektörü, üretim sektörünün önüne geçmiştir. Kişilerdeki bilinç seviyesinin artması, hizmet sektörü içersinde, sağlık hizmetlerinin önemini artırmıştır. Hastaneye gelen insanlar, artık sadece sağlık sorunlarına çare değil, aynı zamanda hastanedeki tıbbi olmayan hizmetlerde de yüksek kaliteyi talep etmektedirler. Geleneksel yapıdan koparak çağdaş işletme yönetimine ulaşmak isteyen ve bu yönde savaş veren işletmeler üretim öğelerinden birini oluşturan insangücü kaynağına ve onun bilinçli yönetimine her geçen gün biraz daha artan ilgi ile eğitme gereğini duymaktadır. Kuşku yok ki işletmeyi kuran, işleten, yöneten, ona can ve kan veren insan öğesidir. İşletme varlığını insana borçuludur ve geleceğinin güvencesi yine insandır. Teknolojik gelişmenin inanılmaz boyutlara ulaştığı çağımızda işletmeler arası acımasız ve inatçı rekabetin varlığı yadsınamaz bir gerçektir. Bu durumda her işletmenin varlığını koruma ve sürdürme şansı, fiziksel kaynakların en uygun yönde kullanılmasına çaba harcanması ve işletmede bulunan insan kaynağının en önemli ve etkin bir biçimde değerlendirilmesi ile mümkün olacaktır. Sağlık hizmetleri dendiğinde aslında doğrudan tedavi edici sağlık hizmetleri anlaşılmaktadır. Tedavi edici sağlık hizmetlerinin verildiği yerler olarakda hemen hastaneler akla gelmektedir. Hastaneler ikinci ve üçüncü basamak tedavi edici sağlık hizmetlerinin verildiği yerlerdir. Günümüz hastane işletmeleri gerek yönetim ve organizasyon açısından gerekse verilen hizmetler açısından çok kompleks bir yapıya sahiptir. Bütün bunlara bağlı olarak özel hastanelerde verilen tıbbi olmayan hizmetler ve bu hizmetlerin sunumunda görevli olan personelyani insan faktörü büyük önem kazanmıştır. Bu hizmetlerin sunumu, organize edilmesi, çalışan personelin eğitimi, davranış şekilleri ayrı ayrı incelenmesi gereken konuları oluşturmuştur. Bu tezde tıbbi olmayan hizmetlerden ev idaresi hizmetleri incelenmiştir. Ev idaresihizmetlerinin tanımı ve özellikleri verilmiş ve bu kapsama giren diğer hizmetler göz önüne alınmıştır. Tezin üçüncü ve dördüncü bölümünde ise araştırmaya ışık tutması amacı ile Türkiye'deki üç özel hastanenin genel organizasyon yapısı ve hastanelerde verilen ev idaresi hizmetleri bu hastanelerin yatak kapasiteleri de göz önüne alınarak incelenmiştir. Hastanelerde verilen ev idaresi hizmetleri ile diğer bir hizmet sektöründe verilen ev idaresi hizmetlerini karşılaştırabilmek için Türkiye'deki beş yıldızlı bir otelin ev idaresi hizmetleri incelenmiştir. Son olarak da verilen ekler ile de konu ile ilgili pratik ve teorik konulara ilişkin örnekler ile tezin kapsamının zenginleştirilmesi sağlanmaya çalışılmıştır. Bu ekler içerisinde ek 1'de yatak kapasiteleri birbirinden farklı sekiz özel hastanede ev idaresi sorumlularına uygulanan anket çalışması sonuçları ve yorumu bulunmaktadır. Bütün bu çalışmaların ışığı altında Türkiye'de sağlık sektöründeki rekabetin gittikçe artması ile birlikte son yıllarda özellikle özel hastanelerde bu konuya verilen önemin gittikçe arttığı, konuyla ilgili yapılan çalışmaların, en küçük ayrıntıya kadar titizlikle yürütüldüğü görülmektedir. VI
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHastanelertr_TR
dc.subjectHospitalsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖzel hastanelerde konaklama hizmeti veren bir işletmenin ev idaresi hizmetlerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of private hospitals with as work presenting longing services from the point of house keeping services
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmPrivate hospitals
dc.subject.ytmHome management
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmHospital administration
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmManagement
dc.identifier.yokid92661
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid92661
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess