Show simple item record

dc.contributor.advisorDikmen, Davut Cem
dc.contributor.authorYilmaztürk, M. Hakan
dc.date.accessioned2020-12-08T16:25:29Z
dc.date.available2020-12-08T16:25:29Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/190752
dc.description.abstract
dc.description.abstractABSTRACT Nowadays, quality is a competitive tool and is strategically important to companies both for producing goods and supplying services. Currently, service quality is among highly popular topics. Competition forces service companies to produce high - quality service for accomplishing aims and survival. Focusing on consumer and consumer satisfaction is the main instrument to achieve TQM. Nowadays, consumer satisfaction scales which measure and determine quality of service stands among branches of business. Routine works being carried out depending on customer satisfaction become more important day by day, hence staff rewarding according to customer satisfaction is widespread. In this study, Consumer Satisfaction Measurements in private healthcare service in Turkey and the abroad are reviewed and a unique model is proposed. Kalite günümüzde önemli bir rekabet aracı olup, hem mal hem de hizmet üreten işletmeler için stratejik önem taşımaktadır. Hizmet kalitesi de yine son yılların en çok ilgi gören konulan arasında yer almaktadır. Çünkü yoğun rekabet hizmet işletmelerini, amaçlarım gerçekleştirebilmek ve varlıklarını sürdürebilmek için kaliteli hizmet üretmeye zorlamaktadır. Müşteri odaklılık ve müşteri memnuniyeti toplam kalite yönetimine ulaşmak için temel unsurlardır. Kaliteli hizmet verilip verilmediğini tayin eden müşteri tatmini ölçümleri günümüzde bir iş kolu haline gelmiştir. Gerçekten de işlerin müşteri tatmini ölçümlerine dayanarak yürütülmesi her gün daha fazla önem kazanırken, bir yandan da çalışanların müşteri tatminine göre ödüllendirilmesi yaygınlaşmaktadır. Bu çalışmada, Türkiye ve yurt dışındaki özel sağlık kuruluşlarındaki müşteri tatmini ölçümleri gözden geçirilmiş ve özgün bir model önerilmiştir. men_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHastanelertr_TR
dc.subjectHospitalsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖzel sağlık kuruluşları yönetiminde müşteri odaklılık ve bir model önerisi
dc.title.alternativeConsumer focusing at managing private health companies and propsal of a new model
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmCustomers
dc.subject.ytmCustomers
dc.subject.ytmCustomer focus
dc.subject.ytmPatient satisfaction
dc.subject.ytmService sector
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmHealth institutions
dc.subject.ytmHealth sector
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.identifier.yokid108845
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid104788
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess