Show simple item record

dc.contributor.advisorBilgi, Önder
dc.contributor.authorÇavdar, Yener
dc.date.accessioned2020-12-08T16:19:09Z
dc.date.available2020-12-08T16:19:09Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/190566
dc.description.abstractÖZ `MÖ İkinci Binyıl Hitit Dönemi Boğa Tasvirleri ve Anadolu Sanatındaki Yeri` konulu bu çalışmada, Hitit tanrılar topluluğunun başı Fırtına Tanrısı Teşup'un kutsal hayvanı boğanın, söz konusu döneme ait sanat eserlerinde ne şekilde konu edildiğinin saptanması ve Hitit, dolayısıyla Anadolu sanatındaki yeri konusunda bir kesit sunulması amaçlanmıştır. Bu anlamda ilk olarak genel bir kaynak taraması yapılmış ve konuya ilişkin yayınlardan elde edilen veriler belli bir sınıflama dahilinde ele alınmıştır. Bunun sonucunda eserler `Üç Boyutlular` ve `İki Boyutlular` olmak üzere iki ana bölüm altında toplanmış ve eser grupları kronolojik düzende sınırlanmıştır. Her eser grubu, çeşitli alt başlıklarda yapılan genel bir açıklamanın ardından, bir katalog düzeni içinde ana hatları ile tanımlanmıştır. Üçüncü bölümde, çeşitli bilim adamları tarafından Hitit çivi yazılı belgeleri üzerinde yapılan çalışmalarda boğa ve boğa tasvirleri ile ilgili ulaşılan bilgilere kısaca değinilmiştir. Sonuç bölümünde ise elde edilen verilerin genel bir değerlendirmesi yapılarak, tespit edilebildiği kadarıyla Anadolu'nun komşu bölgeleriyle olan etkileşimleri ele alınmaya çalışılmıştır. ABSTRACT In this study named `The Bull Representations of the Hittite Period in the Second Millennium BC and Their Place in the Art of Anatolia`, it was aimed to present how the Hittite chief god Teshup's sacred animal bull was represented and to present a section from the Hittite, consequently Anatolian art. Firstly a general literature scanning was done and the data collected from the published material were classified under two main sections as `Three- Dimensionals` and `Two-Dimensionals` in a chronological order. All groups of artefacts were sub-divided and after a general explanation, they were illustrated in cataloque below the divisions. The publications on the bulls and bull representations in the Hittite cuneiform texts were shortly cited in the third section. In the Conclusions, the classified matterials were summarized and the connections with the regions out of Anatolia were involved as far as possible. m
dc.description.abstractÖZ `MÖ İkinci Binyıl Hitit Dönemi Boğa Tasvirleri ve Anadolu Sanatındaki Yeri` konulu bu çalışmada, Hitit tanrılar topluluğunun başı Fırtına Tanrısı Teşup'un kutsal hayvanı boğanın, söz konusu döneme ait sanat eserlerinde ne şekilde konu edildiğinin saptanması ve Hitit, dolayısıyla Anadolu sanatındaki yeri konusunda bir kesit sunulması amaçlanmıştır. Bu anlamda ilk olarak genel bir kaynak taraması yapılmış ve konuya ilişkin yayınlardan elde edilen veriler belli bir sınıflama dahilinde ele alınmıştır. Bunun sonucunda eserler `Üç Boyutlular` ve `İki Boyutlular` olmak üzere iki ana bölüm altında toplanmış ve eser grupları kronolojik düzende sınırlanmıştır. Her eser grubu, çeşitli alt başlıklarda yapılan genel bir açıklamanın ardından, bir katalog düzeni içinde ana hatları ile tanımlanmıştır. Üçüncü bölümde, çeşitli bilim adamları tarafından Hitit çivi yazılı belgeleri üzerinde yapılan çalışmalarda boğa ve boğa tasvirleri ile ilgili ulaşılan bilgilere kısaca değinilmiştir. Sonuç bölümünde ise elde edilen verilerin genel bir değerlendirmesi yapılarak, tespit edilebildiği kadarıyla Anadolu'nun komşu bölgeleriyle olan etkileşimleri ele alınmaya çalışılmıştır. ABSTRACT In this study named `The Bull Representations of the Hittite Period in the Second Millennium BC and Their Place in the Art of Anatolia`, it was aimed to present how the Hittite chief god Teshup's sacred animal bull was represented and to present a section from the Hittite, consequently Anatolian art. Firstly a general literature scanning was done and the data collected from the published material were classified under two main sections as `Three- Dimensionals` and `Two-Dimensionals` in a chronological order. All groups of artefacts were sub-divided and after a general explanation, they were illustrated in cataloque below the divisions. The publications on the bulls and bull representations in the Hittite cuneiform texts were shortly cited in the third section. In the Conclusions, the classified matterials were summarized and the connections with the regions out of Anatolia were involved as far as possible. men_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectArkeolojitr_TR
dc.subjectArcheologyen_US
dc.titleM. Ö İkinci Binyıl Hitit Dönemi boğa tasvirleri ve Anadolu sanatındaki yeri
dc.title.alternativeThe Bull representations of the Hittite Period in the Second Millenium and their place in the art of Anatolia
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmRhytons
dc.subject.ytmBulls
dc.subject.ytmSculpture
dc.subject.ytmHittites
dc.subject.ytmArt
dc.subject.ytmAnimal figures
dc.subject.ytmHittite art
dc.subject.ytmDescription
dc.identifier.yokid110549
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid104978
dc.description.pages215
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess