dc.contributor.advisor | Gezgin, Mehmet Fikret | |
dc.contributor.author | Ünlüler, İsmail | |
dc.date.accessioned | 2020-12-08T15:40:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-08T15:40:39Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/189445 | |
dc.description.abstract | oz 17 Ağustos 1999 tarihinde Türkiye'nin nüfusça kalabalık, sosyal hayatın hareketli,sanayi,ticaret ve tarım faaliyetlerinin yoğun olduğu,Marmara Bölgesi'nde bir deprem yaşanmıştır. Olağanüstü Durumlarda Eğitim, Problemleri ve Çözüm Yollan konusunda Sakarya örneğinde bir alan çalışması yapılmıştır. Olağanüstü durumu olağandan ayıran birçok sebep vardır.Terör, sosyal buhran,etnik-sınıf çatışmaları, ihtilal, tabi afetler toplumu etkileyen başlıca faktörlerdir. Deprem tabii bir afettir. Yer kabuğunun fay adı verilen kırıklardan meydana gelmektedir. Sakarya îli tarihte birçok deprem felaketi geçirmiştir. Yaşanan depremlerden yeterli ders çıkartılamamıştır. Deprem eğitimimizi ve eğitimcimizi derinden etkilemiştir.Tezde, deprem sonrasında, eğitimcilere, bakanlıkça yeterli maddi ve manevi katkı sağlanmadığı, eğitimcilerin kararlara katılmasının sağlanmadığı ve okullarda yeterli rehber öğretmenlerin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. ABSTRACT An earthquake has happened in Marmara Region on the Agust 17, 1999 where the population is crowded, social life is alive; trade, industrial and artificial actifities are concentrated.İn Sakarya a research is made in whic education problems and its ? solutions are tried to find out in an extraordinary condition following the earthquake. There are a tot of reasonwhich differs the ordinary conditions from extraordinaries. Extra ordinary conditions suchas terror, social crisis, rice and class conflicts, revolmations are the major factors that effect the society. Earthquake is a disasterand create an extraordinary conditions in societies. Althongh mony earthquakes had happened in Sakarya in the past, geople as wellas goverment dit not take has had a deep effectin education system and educators.İn the thesis it is concluded that educators think that the ministry of education has not supported materially and psychologically, and did not let them to join decision making process, and also speak about the lack of consultan teachers in schools after the earthquake. IV | |
dc.description.abstract | oz 17 Ağustos 1999 tarihinde Türkiye'nin nüfusça kalabalık, sosyal hayatın hareketli,sanayi,ticaret ve tarım faaliyetlerinin yoğun olduğu,Marmara Bölgesi'nde bir deprem yaşanmıştır. Olağanüstü Durumlarda Eğitim, Problemleri ve Çözüm Yollan konusunda Sakarya örneğinde bir alan çalışması yapılmıştır. Olağanüstü durumu olağandan ayıran birçok sebep vardır.Terör, sosyal buhran,etnik-sınıf çatışmaları, ihtilal, tabi afetler toplumu etkileyen başlıca faktörlerdir. Deprem tabii bir afettir. Yer kabuğunun fay adı verilen kırıklardan meydana gelmektedir. Sakarya îli tarihte birçok deprem felaketi geçirmiştir. Yaşanan depremlerden yeterli ders çıkartılamamıştır. Deprem eğitimimizi ve eğitimcimizi derinden etkilemiştir.Tezde, deprem sonrasında, eğitimcilere, bakanlıkça yeterli maddi ve manevi katkı sağlanmadığı, eğitimcilerin kararlara katılmasının sağlanmadığı ve okullarda yeterli rehber öğretmenlerin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. ABSTRACT An earthquake has happened in Marmara Region on the Agust 17, 1999 where the population is crowded, social life is alive; trade, industrial and artificial actifities are concentrated.İn Sakarya a research is made in whic education problems and its ? solutions are tried to find out in an extraordinary condition following the earthquake. There are a tot of reasonwhich differs the ordinary conditions from extraordinaries. Extra ordinary conditions suchas terror, social crisis, rice and class conflicts, revolmations are the major factors that effect the society. Earthquake is a disasterand create an extraordinary conditions in societies. Althongh mony earthquakes had happened in Sakarya in the past, geople as wellas goverment dit not take has had a deep effectin education system and educators.İn the thesis it is concluded that educators think that the ministry of education has not supported materially and psychologically, and did not let them to join decision making process, and also speak about the lack of consultan teachers in schools after the earthquake. IV | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Olağanüstü durumlarda eğitim, eğitimin problemleri ve çözüm yolları (Marmara depremi, Sakarya örneği, ilk ve orta öğretim) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | State of emergency | |
dc.subject.ytm | Earthquake 17 August 1999 | |
dc.subject.ytm | Earthquake | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.subject.ytm | Education problems | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Marmara region | |
dc.identifier.yokid | 139429 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 135363 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |