Yüksek öğrenimde yeni bir finansman modeli önerisi: Bütünsel model
dc.contributor.advisor | Korkmaz, Esfender | |
dc.contributor.author | Kesik, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-08T15:28:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-08T15:28:24Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/189085 | |
dc.description.abstract | Küreselleşen dünyada ülkelerin belirli bir refah seviyesini yakalayabilmesi için bilgi ve ileri teknolojilerin kullanımını önemli hale getirmiştir. Çünkü, kaliteli insan sermaye stokuna sahip olmayan toplumların, yeni teknolojiler yaratmak suretiyle bunları verimliliğe ve ekonomik büyümeye dönüştürebilmesi çok zordur. Yüksek öğrenim, öğrenim, araştırma ve hizmet fonksiyonlarını yerine getirirken bilginin üretilmesi ve kullanılması yanında sosyal sorumlulukları da içine alacak şekilde topluma yön vermek şeklinde önemli bir görevi de yerine getirmektedir. Yüksek öğrenim hizmetinin kendisinden beklenen görevleri yerine getirebilmesi, etkin sistemin oluşturulması ve yeterli kaynaklarla desteklenmesini gerekli kılmaktadır. Türkiye, dünyadaki iyi uygulama örneklerini de dikkate alarak ve kendine has özellikleri de içine katarak, yeni bir yüksek öğrenim finansman modeline her geçen gün biraz daha fazla ihtiyaç duymaktadır. | |
dc.description.abstract | The globalization process requires countries to use information and advanced technologies in order to attain the desired level of welfare. Because societies, which lack a qualified human capital stock, are unable to create new technologies and use them to ensure productivity and economic growth. Higher Education, while carrying out its education, research and service functions, also assumes a crucial function of giving directions to society, which involves social responsibilities along with creating and making use of information. The fullfillment by Higher Education entities of the tasks they undertake requires that an efficient financing system be set up and provided with the sufficient resources. Turkey, taking account of the best practices around the world and also its own inherent features, feels more and more intensely the need to adopt a new higher education financing model. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ekonomi | tr_TR |
dc.subject | Economics | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Yüksek öğrenimde yeni bir finansman modeli önerisi: Bütünsel model | |
dc.title.alternative | A New financing model proposal for higher education: Integrated model | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Financial models | |
dc.subject.ytm | Financing | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Higher education | |
dc.subject.ytm | Financing methods | |
dc.subject.ytm | Financial analysis | |
dc.identifier.yokid | 141949 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 140326 | |
dc.description.pages | 390 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |