Show simple item record

dc.contributor.advisorDinçer, Mithat Zeki
dc.contributor.authorAküzüm, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-08T15:27:10Z
dc.date.available2020-12-08T15:27:10Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/189049
dc.description.abstractoz Dünyanın en büyük ekonomik aktivitelerinden biri olan turizm; Türkiye'de de en hızlı gelişen sektörlerden biri konumundadır. Küreselleşme etkileri neticesinde, dünyada herhangi bir sektördeki gelişme ve değişimler çok kısa sürede dünyanın neredeyse tamamına yayılmaktadır. Teknolojik gelişmeler ve insanların yaşam şartlarının gelişmesi ile ivmeli bir biçimde gelişen turizm sektörü, kimi bölgelerde doğal kaynakları zorlayıcı bir etki oluşturmaktadır. 20.yy.'ın son çeyreğinden itibaren sürdürülebilir kalkınma ve çevre konuları, dünya kamuoyunun gündeminde git gide daha fazla yer tutmaya başlamıştır. Turizm hareketine katılan kitlelerin eğitim ve kültür seviyelerinin peyderpey artması; bu insanların, çevreye ve kültüre karşı daha hassas ve özenli davranmalarını sağlamıştır. Gerek dünyada ve gerekse Türkiye'de, alternatif turizm tipleri sınıflandırılmaya ve bu yeni sınıflandırmalar ile ilgili yatırım ve çalışmalar yapılmaya başlanmıştır. Bu gelişmeler neticesinde; turizm sektöründe de köklü değişimler yaşanmış, kitle turizminin yanı sıra kültür turizmi gibi alternatif turizm tipleri de talep doğrultusunda gelişmeye başlamıştır. Türkiye Cumhuriyeti de, bu gelişmeler neticesinde turizm politikalarını yeni eğilimler doğrultusunda şekillendirmeye başlamış ve kültür turizminin gelişimine yönelik çalışmalara hız vermiştir. Sadece temel prensipler bazında değil, uygulamada da gelişmelerin yakalanması gayreti içine girilmiştir. Turizm pazarlamasında çok önemli role sahip olan seyahat acentalan ve tur operatörleri de talep doğrultusunda alternatif turizm tipleri ile ilgili çalışmalarına ağırlık vermeye başlamışlardır. Türk turizminin pazarlanmasında; özellikle İstanbul'daki seyahat acentalarının rolü büyük olduğundan, Ani Antik Kenti'nin pazarlanması ile ilgili anket çalışmasının örneklemi olarak bu acentalar tercih edilmiştir. Elde edilen neticeler değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır. Yüksek bir kültür turizmi potansiyeline sahip olan Türkiye'de; Ani Antik Kenti, yeterince değerlendirilemeyen bir destinasyondur. II
dc.description.abstractABSTRACT Tourism, one of the greatest fields of activity in the world, is expanding quite rapidly in Turkey. As a consequence of globalization, the changes and developments within any sector will spread the whole world. The field of tourism, which expands proportionally with technologies and the living conditions, generates pressures for some natural resources from various geographical areas. For the last twentyfive years a constant recurring topic in discussions all over the globe is sustainable development and preservation of environment. The development of the educational and cultural level of the different social levels that are involved in tourism ensures a more sensible behaviour, meaning that more care given to environment and culture. That has led to radical changes within the field of tourism. Thus, besides the tourism for special social levels, a special kind of interest has surfaced for the alternative tourism. Turkey has had to work on its tourism policy in order to improve it, not only regarding the basic principles, but also when applying them a moment when special efforts have to be made. Both at a worldwide level, as at a national one, Turkey has tried to find investments and to classify the different kinds of tourism, both the alternative and the new kinds of tourism. The tourism agencies play an important part in making tourism efficient, while the tour operators have started working with the various types of tourism, but according to all requirements. The tourism agencies from Istanbul contributed the Turkish tourism development and that is why they have been considered important for the making of a study about the Ancient City of Ani. The gained results have been evaluated and commented upon. Turkey has an important touristic potential, being a preferred destination where the Ancient City of Ani is not sufficient turned into good account. Illen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürk turizm içinde kültür turizminin yeri ve bir alan çalışması olarak Ani antik kentinin İstanbul`daki a grubu seyahat acentaları tarafından pazarlanması
dc.title.alternativeThe Role of cultural tourism and the marketing of the antique city named ani by a group travel agencies in İstanbul as a field work
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmAgents
dc.subject.ytmAni Buldings
dc.subject.ytmTravel agencies
dc.subject.ytmCultural tourism
dc.subject.ytmCulture
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmTourism marketing
dc.subject.ytmTourism
dc.identifier.yokid141953
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid140331
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess