Show simple item record

dc.contributor.advisorTapan, Nilüfer
dc.contributor.authorDağtekin, Fuat
dc.date.accessioned2020-12-08T14:48:05Z
dc.date.available2020-12-08T14:48:05Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/187911
dc.description.abstractöz Bu çalışmanın amacı, eğitim-öğretim alanındaki gelişmeler ve değişimler ışığında, ezberci eğitimin zararlarının tartışıldığı şu günlerde etkili bir ilköğretim Türkçe dersi kitabında metinlerin; konu türü, konu alam, dili kullanımı, alıştırmalar ve görsellik bağlanımda, öğrencilerin ilgi, gereksinim ve hedefleri açısından nasıl olması gerektiği üzerinedir. Bu çalışmamızdaki görüşlerin önemli dayanaklarından biri de çağdaş eğitimin bir gereği olan öğrenci merkezli bir eğitim anlayışı noktasında yaptığımız öğrenci anketi ve bu anket değerlendirmesinin bizi götürdüğü sonuçlardır. Çalışmamızın sonunda, metinlerin işleniş süreci ile ilgili örnek bir uygulama da yer almaktadır.
dc.description.abstractABSTRACT This study aims at identifying how the texts in an efficient Turkish Language Course Book should be in these. days in which the disadvantages of a memory-based education are discussed under the lights of new changes and developments in the field of education. These texts are analysed in terms of students' interests, needs and aims under the contexts of the type of the topic, field of the topic, language use, exercises and visuality. Another fundemental of our beliefs in this study is the questionaire that we have given. Thus questionaire reflects the belief in learner-centred education and the results deriven from this questionaire. At the and of our study included a sample application model related to the utilizing process of the texts. iiien_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title8.sınıf Türkçe ders kitabındaki metinlerin öğrenci beklentileri açısından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluating the texts in the Turkish language coursebook for 8th grade students in terms of the learners ` needs
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmStudent expectations
dc.subject.ytmText examination
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTurkish
dc.identifier.yokid162077
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid146661
dc.description.pages173
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess