Show simple item record

dc.contributor.advisorMurat, Sedat
dc.contributor.authorÖzbay, Basri
dc.date.accessioned2020-12-08T13:55:47Z
dc.date.available2020-12-08T13:55:47Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/186343
dc.description.abstractEğitim, bireyleri içinde bulundukları toplumun bir ferdi olarak geleceğe hazırlayan, ilgi ve yeteneklerini ortaya çıkarıp geliştiren, kendileriyle birlikte toplumun da gelişmesine, kalkınmasına katkı sağlayan bir araç, olgu ve bir güçtür. Ülkelerin gelişme ve kalkınmaları, fertlerine sundukları eğitimin uyumu, kalitesi ve başarısı ile doğru orantılıdır.Ülkemizde eğitim sistemleri, sık sık değiştirilmiş ancak, bu değişikliklerden hem çalışanlar, hem de yararlananlar memnun olmamışlardır. Genelde, hep şikâyet edilen, eleştirilen Sınıf Geçme Sistemi, uygulamada kalmıştır.Bunun yanında, daha demokratik, öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini ön planda tutan, 1950'li yıllardan bu yana Milli Eğitim Şuralarının hemen hepsinin gündeminde olan DGKS'nin, uygulamaya konuluş ve uygulamadan kaldırılışları, eksik veya anlaşılamayan yönleri ile uygulamada karşılaşılan temel sorunlar ve sonuçları bu araştırmanın konusunu teşkil etmiştir.Bu araştırmanın evreni, ülke genelindeki tüm ortaöğretim kurumlarıdır. Bu evrenden örneklem olarak 7 coğrafi bölgeden seçilen 17 ilde 26 il ve ilçe merkezinde bulunan 9 ayrı türdeki 27 Liseden; yönetici, öğretmen, veli ve öğrencilere uygulanan anketler değerlendirilmiştir.Bu çalışmada tarama modeli seçilmiş, veriler ilgili kaynaklardan, uygulama içinde gözlem ve anket teknikleri yöntemiyle toplanmıştır. Toplanan verilere dayanılarak DGKS'nin öğrenci, veli, öğretmen ve yöneticilerce ne kadar anlaşıldığı; okulların derslik, laboratuar, sosyal tesis ve öğretmen durumları, okul türleri ve ülkemizin coğrafi bölgelerine göre farklılıkların olup olmadığı, sistemin yararları, eksiklikleri ve karşılaşılan problemler ile etkileri ve sonuçları değerlendirilmiştir.Sonuç olarak; DGKS'nin, geniş araştırmalar ve çalışmalar yapılmadan, genellikle siyasi kararların ağırlığı ile uygulamaya konduğu, sistemin başarıya ulaşması için çok fazla gayret gösterilmediği, kamuoyuna da iyi anlatılamamış olmasına rağmen, çevrenin ve kamuoyunun tepkilerine göre uygulamadan kaldırıldığı değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractEducation is a means, a fact, and a power preparing people for the future as the individuals of the society, discovering and improving their interests and abilities, providing both the individuals and the society with improvement and development. The improvement and development of countries are related to the harmony, quality, and success of the education directly which is given to the individuals.The education system in Turkey has been changed frequently. However; neither employees nor people provided with the changes in education have been satisfied with these changes. The Class Passing System has been applied in spite of all complaint and criticisms.In addition, DGKS which is more democratic and cares students? interests and abilities and which has nearly been in all agendas of the Ministry of Education Council since 1950 is the subject of this research with its application and removal, inadequate or complicated sides, and main problems and results faced in application process.The population of this research is all high schools in Turkey. The sample is administrators, teachers, conservators and students who were given questionnaires in 27 high schools in 17 provinces, 26 provinces and town centers consisting of 9 different types which are chosen from 7 regions of Turkey.In this research scanning method was preferred; the data was collected from related sources by observation and questionnaire techniques during application. According to the results, how much DGKS was understood by students, conservators, teachers, and administrators; the facilities in the schools such as classroom, laboratory and teacher numbers and social facilities; the differences according to schools? types and geographical regions if it exists; the benefits and lacks of the system, faced problems, and effects and results were evaluated.As a result, it is evaluated that DGKS was removed because of the fact that it is applied without comprehensive research and studies because of political reasons; it is not made enough effort to make the system reach to success; it is not explained to the public well, and the public reacted negatively.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal sermaye açısından ortaöğretimde ders geçme ve kredi sistemi`nin analizi
dc.title.alternativeThe analysis of passing lessons and credit system in the secondary education with regard to the social funds
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCapital
dc.subject.ytmSocial capital
dc.subject.ytmPass the course
dc.subject.ytmCredit lesson passing
dc.subject.ytmSocial development
dc.subject.ytmEducational history
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmEducation problems
dc.subject.ytmEducation system
dc.identifier.yokid326648
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid261845
dc.description.pages234
dc.publisher.disciplineÇalışma Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess