Show simple item record

dc.contributor.advisorBerber, Aykut
dc.contributor.authorGünay, Özgür
dc.date.accessioned2020-12-08T13:38:48Z
dc.date.available2020-12-08T13:38:48Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/185827
dc.description.abstractYenilik kavramı, son yıllarda üzerinde oldukça durulan ve yönetim alanında en çok ilgigören konuların basında gelmektedir. Teknoloji, ürün çesitliligi, ortak pazar anlayısı vemüsteri istekleri, organizasyonları yenilik konusunda daha proaktif olmaya itmis, yenistratejiler gelistirmek zorunda bırakmıstır. Sürdürülebilir rekabet avantajı saglamak vebunu koruyabilmek için organizasyonlar; ürün, süreç, pazarlama, organizasyon gibiyenilik türlerini sürekli gelistirme ve yenileme ihtiyacı duymaktadır. Organizasyonlaryenilik çalısmalarında içsel ve dıssal olarak yenilik engelleri ile karsılasırlar. ste buyenilik çalısmalarında, engellerin iyice analiz edilmesi ve hangi desteklerinkullanacagının belirlenmesi gerekir. Yenilik ve yenilik çalısmalarında karsılasılanengeller, yardımcı kurum, kurulus ve ilgili desteklerin yardımı ile önemli ölçüdeasılabilir. Tezde yenilik kavramı, yenilik türleri, KOB'ler ve yenilik engelleri kısaca elealınacaktır. Daha sonra konu ile ilgili durum tespitine yönelik tanımlayıcı nitelikte birarastırmaya yer verilecektir.
dc.description.abstractAt last years, innovation has become the first dwell upon a subject and interested topicin management. Tecnology, product variety, common market and customer requestmake the organizations more proactive and force them improve strategy. For gain acontinuous competence advantage and save it, organizations need to continuouslyimprove and renew product, process, marketing and organizational innovation.Organizations come across interior and exterior barriers with innovation studies. n thisinnovation studies needs to determined and analised completely which supports used.The barriers in innovation and innovation studies can be surpassed in great rate withsupporters help. In this thesis innovation, types of innovation and innovation barriers inSMEs will be explained briefly. And then, there will be discussed a descriptive studyabout the relevant subject.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKOBİ`lerde yenilik türlerinin analizi ve yenilik engellerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeThe analysis of types of innovation on SME's and a research for determination of innovation barriers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9004846
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid214701
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess