Bir sosyal fenomenin değerlendirilmesinde üniversite öğrencilerinin kullandığı söylemler ve kaynakları
dc.contributor.advisor | Arkonaç, Sibel A. | |
dc.contributor.author | Çoker, Çağatay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-08T13:17:59Z | |
dc.date.available | 2020-12-08T13:17:59Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/185194 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada sosyal olarak nitelendirilebilecek bir fenomenin insanlartarafından anlamlandırılışının dayandığı argümanların incelenmesi ve buanlamlandırma yapılırken konuşmalarda ne gibi açıklayıcı repertuarların çekilipkullanıldığının ve bu konuşmalarla ne yapıldığının tespit edilmesi hedeflenmiştir.Katılımcılar İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi'nde farklı lisansprogramlarında öğrenim görmekte olan öğrencilerden seçilmiştir. Toplam 13 kişiyleher birinde en az 3 kişi olmak üzere 4 fokus grup görüşmesi yapılmış, bugörüşmelerden edinilen veriler söylem analizi yöntemiyle analiz edilmiştir.Tespit edilen üç çeşit repertuarın temel olarak katılımcının taşıdığısorumluluğu hafiflettiği ve kendinden öte kıldığı görülmüştür. Konuşmalardageçen ?ben?, ?biz?, ?onlar? gibi zamirlerin muğlak ve çoğu zaman iç içe geçtiğitespit edilmiştir. Katılımcıların konuşmalarını argümanlara dayandırmadıkları,bağlantı kurmakta zorlandıkları gözlenmiştir. Bu da bilginin dönüşümünün bucoğrafyada batıda olduğundan farklı bir şekilde işlediğine işaret etmektedir.Anahtar Kelimeler: Söylem, açıklayıcı repertuvarlar, ben-biz kayışları, bilginindönüşümü | |
dc.description.abstract | This study aims to analyse a social phenomenon in terms of the styles ofargumentation and the interpretetive repertoires and the actions that people usewhile talking within these repertoires and constructing their meaning of the socialphenomenon.Participants were undergraduate students from İstanbul University, Facultyof Arts who study in different programs. Focus group interviews were conducted in4 groups. The groups consisted of at least three participants with a total of 13participants. Data were collected from these groups and analyzed using discourseanalysis.It has been seen that the three repertoires which are determined lessens theresponsibility held by the subject and rendered it away from his/her self. It is alsoseen that the personal pronouns such as `I?, `us? and `them? which are uttered in theconversations are blurred and intertwinted most of the time. The participants did notbase their speech on argumentations and they have experienced difficulties whilemaking connections. Therefore it can be said that the transformation of knowledgein this indigenous region proceeds in different ways compared to the Western wayswhich holds argumentation at the basis of transformation of the knowledge.Keywords: Discourse, interpretative repertoires, shifts of I-us, transformation ofknowledge | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Bir sosyal fenomenin değerlendirilmesinde üniversite öğrencilerinin kullandığı söylemler ve kaynakları | |
dc.title.alternative | Discourses and interpretetive repertoires which university students use in assessment of a social phenomenon | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 329062 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 239542 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Psikoloji Bilim Dalı |