Show simple item record

dc.contributor.advisorEmir, Serap
dc.contributor.authorAtalay, Zehra Özlem
dc.date.accessioned2020-12-08T13:10:55Z
dc.date.available2020-12-08T13:10:55Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/184980
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Alan S. Kaufman ve Nadeen L. Kaufman (1990)tarafından geliştirilmiş olan Kaufman Kısa Zeka Testi (Kaufman Brief İntelligence Test /K.BIT) `nin 13-14 yaş Türk çocukları üzerinde geçerlik, güvenirlik ve ön normçalışmalarının yapılmasıdır.Bu araştırmadaki örneklem İstanbul ilindeki 20 farklı sosyo-ekonomik vekültürel düzeyi temsil eden evrenden tabakalama örnekleme methodu ile rastgeleolarak seçilen 13-14 yaş aralığındaki 361 öğrenciden oluşmaktadır. Denek olarakkullanılacak öğrencilere öncelikle araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formudoldurtularak, kronolojik yaş (kız-erkek sayısı eşit alınmıştır) ve sosyo ekonomik durumaralıklarına göre eleme yapılmış; daha sonra K.BIT bireysel olarak uygulanmıştır.Güvenirlik çalışmaları doğrultusunda verilerin analizi için test-tekrar-testgüvenirlik katsayıları, iç tutarlılık katsayıları ve ölçmenin standart hata değeribelirlenmiştir. Geçerlik çalışmaları doğrultusunda ise içerik, yapı ve kriter geçerliliğiişlemleri yapılmıştır. Örneklemin demografik özelliklerini belirlemek için verilerinanalizinde t-testi; farklı ölçümler arasındaki ilişkilerin belirlenmesi için Pearson,Spearman rho korelasyon analizleri, gruplar arası farkların belirlenmesi için ANOVAtesti ve Mann- Whitney U testi kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda K.BIT'in Türk Toplumundaki çocuklar için güvenilir vegeçerli bir araç olduğu saptanmıştır.
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to carry out the reliability, validity and thenorm studies of Kaufman Brief Intelligence Test (K.BIT) that was developed by Alan S.Kaufman and Nadeen L. Kaufman in 1990, on Turkish children who are 13-14 years ofage.The sample of this research is consisting of 361 children who are selected bystratified sampling method. The 361 children attend the schools that represent the 20different socio-economical and cultural levels of Istanbul. K.BIT has been applied to this361 children individually.In the data analysis, test-retest reliability coefficients, content validitycoefficients and standart deviation have been calculated for the reliability studies.Content validity, construct validity and criterion validity procedures have been carriedout in the validity studies. Moreover, in the analysis of the data pertaining todemographic features, t-test, Pearson, Spearman rho correlation analysis, ANOVA testand Maan- Whitney U test were used.The results of the research reveal that K.BIT is a reliable and valid instrumentfor Turkish population.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKaufman kısa zeka testi (Kaufman Brief ıntelligence test ? k-bıt) 13-14 yaş çocukları üzerinde geçerlik,güvenirlik ve ön norm çalışmaları
dc.title.alternativeKaufman brief intelligence test (Kaufman Brief intelligence test ? k.bit) the studies of validity, reliability and pre norm on children who are 13-14 years of age
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid333044
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid219079
dc.description.pages198
dc.publisher.disciplineÜstün Zekalılar Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess