Tarih yazımı ve tarih eğitimi açısından tarihsel bilgi:1930-1950 arası lise tarih kitapları
dc.contributor.advisor | Tuna, Ahmet Korkut | |
dc.contributor.author | Akkoç, Aslihan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-08T12:55:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-08T12:55:52Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/184529 | |
dc.description.abstract | Toplumdaki insanların, toplumsal olaylar üzerine sahip oldukları bilincin temelinde belli bir tarih bilgisi yatmaktadır. Bu nedenle, birey bazında ve uzun vadede toplumun geleceği açısından tarihsel bilginin topluma aktarımı önem kazanmaktadır. Eğitim kurumlarında aktarılan tarih bilgisinin ve ders kitaplarının içerdiği yaklaşımlar çalışmada incelenmektedir. Bununla beraber, ders kitaplarında yeralan açıklama biçimlerinin hangi koşulların ürünü olduğunun da belirtilmesi gerekmektedir. Bu nedenle, çalışmada tarih anlayışlarının gelişimi konusu üzerinde durulmaktadır. Aynı zamanda, Türkiye'de tarih eğitiminin genel çerçevesi, dönemin toplumsal ve toplumlararası koşulları da çalışmada göz önüne alınmıştır. Çalışmanın tarih eğitimi açısından belirlediği sınırlar, 1930-1950 arası lise tarih kitaplarıdır. Tarih kitaplarında, bu dönemde Türk toplumu nasıl bir süreç içinde açıklandığı çalışmada değerlendirilmektedir. | |
dc.description.abstract | People as members of society form their consciousness of social events on the base of historical knowledge. For this reason, transposing historical knowledge to society has great significance both for individuals and the long term future of society. In this study historical knowlwedge reflected in education instutions and consisting of appraches of text books are examined. Besides, required to point out which be result of social conditions explanations of kinds in books. That?s why in this study on progressing history views are examained. In addition, in this study given in Turkey of history education, also society and inter societies conditions the period in Turkey. This work of limits for historical education is high school history text books between 1930-1950. Assessment in this period Turkish society had explained how a historical duration in history text books. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | Tarih yazımı ve tarih eğitimi açısından tarihsel bilgi:1930-1950 arası lise tarih kitapları | |
dc.title.alternative | Historical knowledge with regards to historiography and education of history: High school history books between 1930-1950 | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sosyoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Historical consciousness | |
dc.subject.ytm | History education | |
dc.subject.ytm | Society | |
dc.subject.ytm | Community theory | |
dc.subject.ytm | History lesson | |
dc.subject.ytm | History books | |
dc.subject.ytm | Turkish society | |
dc.identifier.yokid | 316497 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 262450 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Sosyoloji Bilim Dalı |